lördag 1 augusti 2009

Lördag 1/8-2009 20:01

DAG: Japp börjar då med ny månad till och börja med, har lagt upp statistik idag på hemsidan om ni vill se. Rätt likt förra månaden var det denna med, runt 100 på sidan. Ja men nu till dagen, eller kanske natten då ja. Somnade som jag skall till tolv tiden nått sånt men sov inte länge alls innan jag vakade. Klockan var sex när jag slog upp ögonen, dock var jag rätt seg då så jag gjorde inte nått alls utan bara låg kvar och somnad igen. Men sömnen var inte så bra men inte heller så dålig, vaknade ett par gånger och tillslut till nio tiden då jag gick upp. Rätt bra natt ändå för jag var rätt pigg imorse när jag kom upp. Fick i mig frukosten och sedan rätt på detta drog jag igång med smärtan. Idag var jag klar till ett då jag drog till ica och köpte lite ingefära och tomater. Så sedan hem och drog igång med träningsmaten med en gång. Idag lyckades jag med att få rätt konsistens på såsen. Så vi skall se till tisdag om jag lägger upp receptet då. Såg bra ut idag på det hela taget, dock skulle jag ha haft i lite chili men hade inte det. Såsen är en sötstark sak som jag fått till smakad lite idag. Tror det kan vara första gången jag lyckats med wok, och nu vet jag hur jag får rätt konsistens på såsen. Hade över 3 deciliter idag med sås och det räckte till två gånger. I receptet så hade de 1,5 till fyra personer jag hade 3 till två, det såg ut som biffbambuskott och samma konsistens med. Tror detta kommer bli gott men vi får se till måndag om det är det. Gör jag det igen så skall jag ha två färska chili som jag kapar i 2 cm bitar och kokar med. Det hade jag dock inte idag men tror det skulle va gott att ha med. Så det blev lyckat idag kan bara hoppas att det smakar bra med, men till måndag vet jag det med. Så kanske kommer det upp till tisdag på recept sidan. Så sedan väntade jag bara på att klockan skulle slå fyra då det är dags för stretch. Efter den samma så var det middag för lilla mig, idag hade jag karréer med klyftpotatis och peppar sås det var illa gott det. Spanade på smalleville när jag åt, förgöraren är ännu inte död, huu så spännande till nästa avsnitt. Så ingen lunch idag men tror jag tar vårrullarna nu efter bloggen. Lite sent att äta men det går nog ner ändå. Så mer då? Nä hoppas på vinst tills idag, men ni håller väl tummarna…

TRÄNING: Japp stretch idag då ja och ingen cykel idag heller men dock en bra stertch. Jag tog i lite mer än jag brukar och höll längre idag än jag brukar så det blev en bra stretch även utan cykel. Och jag kände inte ett dugg i ryggen så det var överansträngning inte nått annat. Det känns bra…

NOVELL: Jaha tidigt start idag och hann med fyra noveller innan klockan slog ett då jag la ner för idag. Har idag bestämt mig för att lägga till en dikt även på de psykiska smärtorna. Tror det skulle vara bra att ha det, det har jag inte med idag men skall lägga på det nästa omgång. Så blir det som en dikt bok av det ändå, om de nu trycker 20 sidor vill säga.

Jadå ännu en dag till ända och jag säger som vanligt Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: