söndag 10 oktober 2010

Söndag 10/10-2010 20:05

DAG: Japp som så där inatt fick dra på mig lurarna fram till ett tiden så jag lyckades somna. Sov sedan bra fram till tio tiden men kom inte ur sängen förrän till elva tiden. Drog sedan i mig frukosten och så till tolv tiden så dammsög jag. Efter denna bragd så satte jag igång med hemsidan, gick loss på radiokanalerna och det var en sida som fick göras idag. När detta var klart så la jag in den och uppdaterade på Google med sedan så satte jag mig att läsa. Läste ut Kings signal idag och plockade fram nästa bok, skall läsa duma key (Vet inte om det stavas så men nått sådant är det) men innan den skall jag läsa det svarta tornet näst sist delen. Har inte läst på länge så det var ett bra tag sedan jag köpte den. Men kommer igen nu hoppas jag jag måste läsa mer om jag skall kunna göra en bok själv. Så då var klockan redan halv fyra när jag läst klart så jag drog igång med en gång med maten. Och det gick illa fort idag att laga den, tog oxpytt med bacon och lite börd, det var väldigt gott idag. Länge sedan jag åt bacon med, slutade med det när jag inte längre kunde äta ägg. Så kollade lite på teven med och ställde in lite mer inspelning fram över. Så efter middagen så pillade jag med datorn och laddade hem lite program till den, ja gagets ett till twitter så jag kan köra från skrivbordet och slippa koppla upp mig. Det heter Tweetz och det går att lägga in länkar med som automatiskt kortas ner. Så jag la in en idag till ovi store som ni kan följa här bredvid. (Obs bara på min blogg på www.henrikporali.se/blogg inte på andra sidor) Så la jag också in Facebook idag på mobilen testade att dra ett meddelade till min kompis och det gick som det skulle. Sedan laddade jag in en gaget med men den fugerade inte alls så jag tog bort den idag. Det var på Facebook men den gick inte att logga in på alls, var från 2007 så inte så konstigt kanske. Tänkte jag skulle lägga in lite bilder när jag tar mig till träningen imonn på Facebook imonn. Men jag tror jag lägger in dem när jag kommer hem, tar lite tid att koppla upp sig och annat. Men jag tar dem med mobilen så lägger jag in dem efter middagen imonn. Så mer? Jo det är rätt mycket att uppdatera när jag lägger in nya sidor. Får uppdatera på många ställen inte bara på en sida utan tre fyra stycken. Sedan måste jag lägga in ny hemsidekarta med varje gång jag uppdaterar, och radera den gamla. Såg idag att 27 sidor av de 146 jag har lagt in har indexerats i Google, så det kommer ta ett tag innan allt är inne.

TRÄNING: Ja då kör vi träning igen tills imonn då känns bra så får jag bara en bra natt med så skall det nog gå bra.

NOVELL: Nej inte idag heller…

ROMAN: Ja till tisdag så skall jag köra igen då, men jag skall läsa framåt innan jag kör så jag slipper att fixa till igen.

MUSIK: Jaha då blir det sång igen imonn då om allt går som jag vill. Får vi se om jag kan låta lite högre denna gång då?

Japp som jag sa igår så väntade jag mig ett samtal men det kom inget så det betyder att jag inte vann storvinst. Men kanske lite hade varit bra med 9000 så jag kunde betala av datorn så skulle jag få 400 mer att leva på. Nä det är dags att säga Tjingeling! Skrattar Ler med tungan ute Skrattar

Inga kommentarer: