lördag 9 oktober 2010

Lördag 9/10-2010 20:05

DAG: Jaha natten ja, somnade till tolv tiden igår och sov sedan bra fram till åtta. Då var jag uppe på toan men sedan så gick det inte att somna om igen. Så jag gick igång tidigt idag och fick i mig en stor frukost med, ja inte så skit stor men en macka till mot vad jag brukar. Tog en ost och två makrill sedan så gjorde jag inte så mycket fram till tolv då jag drog igång med romanen. Körde den idag fram till två och då fick jag i mig en mjukis sedan var det att vänta på att klockan skulle slå fyra. Men idag orkade jag inte vänta på det så jag drog igång redan till tre. Men storstretchen så efter detta så gick jag loss på middagen, hade idag kotletter med pommes. Kollade också på mina serier idag men en av dem var inte en serie utan en film. Brukar bli så på 6:an att det byter ut mot  annat så jag såg filmen men den var så där. Fransk film om gängkrig eller nått sånt, men den gick ner ändå. Så efter detta nä innan detta när jag inte gjorde nått så pillade jag lite med mobilen. Kom upp på Ovi store och tankade ner lite appar idag har tyckt att det är mest skit där med nu är det lite bättre. Jag laddade ner en APP som visar text på sångerna som finns i mobilen. Ganska fräckt så den behöll jag och så en speedometer som mäter hur fort det går i km/timme eller miles/timme med hjälp av gps:en. Den sparade jag med men en med spel laddade jag ur för den gick inte upp på mitt wi-fi nät utan på den som kostar pengar. Det vill säga Telias WAP tjänst så den behöll jag inte utan laddade ur. Eftersom den kostar mig pengar då det har jag inte råd med. Såg också idag att jag har ett år kvar att betala mobilen till mars nästa år, det är ett tag innan jag äger den. Och då är det väl dags att skaffa ny skulle jag tro, men jag fick en bra jag har Nokia N 95 mini så den är rätt okey. Håller nog ett år till innan jag måste ha ny, då är det väl processor som gäller skulle jag tro. Men än så länge är den bra och jag skall kolla apparna lite noggrannare fram över. För det har kommit till rätt mycket sedan jag kollade sist. Så mer? En bra dag idag lite tidig men rätt bra ändå skulle nu sitta gott att klämma till med en vinst på lotto med idag. Jag uppmanar er att hålla tummarna som vanligt och som vanligt så gör ni inte det men jag känner på mig att det smäller till idag. Jag lägger mig i sängen och väntar på samtal. Jo också just innan jag gick upp här så var jag uppe på twitter och då fungerade knappen och jag gick nytt twitter. Men det såg nästan ut som det gamla, jag måste erkänna att jag inte kan twitter det finns massor med grejor man kan göra men de kan inte jag. Skall ta och spana in detta en dag som imonn kanske så jag kan lära mig det. Annars så är det imonn dags att kolla radiokanalerna och så lägga upp nytt på hemsidan. Sedan måste jag läsa med imonn tänkte jag göra detta, om allt går som jag tänkte mig. Har bestämt mig för att ta en söndag när jag betalt räkningarna och se på Avatar, på datorn via sf-anytime. Har ju rätt stor skärm nu så jag skall den dagen kolla på filmen och sedan käka kina mat. Om räkningarna inte är för höga bara, vi hoppas inte att de är för höga så jag kan göra som jag tänkt.

TRÄNING: Ja en storstretch blev det idag igen då ja, lite snuvig är jag men tror det skall gå bra att köra till måndag igen.

NOVELL: Nä inget nytt under solen idag heller…

ROMAN: Japp fick två timmar idag eftersom jag kom upp så pass tidigt idag. Men igen så hade jag inte läst fram i texten så jag fick göra om igen. Men jag fick till det iallafall idag och jag skall till tisdag läsa vad som kommer innan jag drar igång igen.

MUSIK: Ja vi får se men tror det blir sång till måndag då hoppas jag. Annars vet jag inte vad jag skall göra annars. Vi får se hur det går.

Japp lotto idag tummarna tack så känner jag på mig att det kommer rassla till i nätet idag. Det är ånyo dags att säga Tjingeling! Skrattar Ler med tungan ute Skrattar

Inga kommentarer: