söndag 8 augusti 2010

Söndag 8/8-2010 20:06

DAG: Jaha lite sen idag igen då ja, jag har den senaste fem minuterna kollat efter ett program jag har på datorn men jag vet inte var det är. Men tillslut så hittade jag det i kontrollpanelen men inte någon annanstans. Och jag kan meddela att windows 7 har lite annan struktur än XP. Så jag hittade det inte någonstans med det finns i kontrollpanelen. Så om ni undrade om varför jag var lite sen idag, nä jag tänkte väl det, det var ingen som undrade om det. Men jag sa det ändå, så det så. Nu till natten sov inte som jag ville inatt igen tänkte jag skulle ligga tills jag somnade men det sket sig. Så jag tog på mig lurarna igen, det är bara det att jag då ligger till ett innan jag somnar. Innan så somnade jag till tolv tiden eller innan, det är inget vidare bra det. Men jag hoppas jag sover inatt så jag kan köra på träningen imonn då, och att mitt knä inte sätter igång att göra ont igen. Skall jag till läkare så måste det ske denna månaden sedan går mitt frikort ut. Men jag har lite mer stålar denna månaden för jag inte köper mat. Så men vi hoppas att det inte gör ont alls tills imonn. Japp till halv sex vakade jag första gången sedan till, ja när burkar jag vakan, jo nio, efter det så somnade jag bara korta stunder fram till tolv då jag gick upp. Lite seg idag så jag låg länge innan jag kom ur sängen, men jag fick i mig frukosten och sedan drog jag igång med webprogrammet. Körde på idag fram till tre det gav en tre timmar som jag jobbade med hemsidan. Jag fick bilderna och målningarna idag och fick fram dem via poppupp, men det tog ju hela jävla dan att göra detta. Nu har jag hela spotify sidan som jag skall göra med med samma teknik, det kommer ta tid det. Men rätt bra fick jag gjort ändå idag så jag är rätt nöjd med det ändå. Och jag fick skala ner målningarna lite för det var 1024*768 och det gör att om man öppnar dessa i 19” skärm så kommer ramen utanför och man kan inte stänga fönstret. Men jag la ner det till 950*700 så kommer det innanför skärmen. Nu till fredag skall jag köra och se hur det stämmer ihop med det jag gör på spotify, detta har jag aldrig gjort innan så vi får se hur det går med det. Fredag? Ja det är tvätt på fredag så jag kör då fram tills den skall tas upp igen. Så sedan till tre tiden så drog jag ut och köpte lite på ICA, tog ut en 100 så nu har jag 500 kvar som skall räcka till den 25è. Och ändå fick jag lite av morsan hade jag inte fått det hade jag inte haft till mat nu. Jag kanske får gå över till att köpa för en månad i taget. Då köper jag för runt 650 så har jag 2350 kvar varje månad. Men det innebär att jag inte kan spara nått alls. Vilket i sin tur innebär att jag inte kan skicka in något mer till förlag för jag har inte pengar till det. Japp vi får se hur jag gör. Nu tillbaks till dagen, så efter jag varit på ICA så drog jag hem och satte igång med maten. Jo jag tog en mjukis innan jag stack till ICA glömde säga det innan. Så körde köttbullar mer pommes om mycket ketchup till, men det smakade bara så där idag. Brukar tycka att det är gott men inte så mycket idag. (hu lång blogg idag med tror jag visst) Så käkade jag och såg lite på teven inget speciellt att se idag. Men jag kollade sedan på house idag igen ingen ide att se på det för jag kommer ändå inte kunna se det sedan när jag inte längre har film kanalerna. Men det gjorde jag och sedan till lunchen så kom jag på att jag skulle twittra idag med och gjorde detta då. Sent som vanligt ja jag vet men tillslut så kommer jag komma ihåg det och göra det varje dag. Så mer? Nä nog för idag ändå rätt långt idag så nu får det vara nog, säger hej!

TRÄNING: Japp körde en ryggstretch idag bara men imonn så skall jag köra igen och då hoppas jag att knät håller. Om inte så får jag ta och ringa en signal en dag och höra vad jag skall göra åt det. Troligen är det väl vila men jag har fel på detta knä så kanske är det något annat jag skall göra. Men den dagen den sorgen, vi får se imonn. Och jag vet att ni håller tummarna för att det håller, eller hur?

NOVELL: Jaha då är det till onsdag igen jag kör på denna punkt igen. Får se vad jag kan hitta på då, sedan får vi hoppas att det jag kommer på gör den bättre än innan. Det är inte helt säkert det, men vi får svar till slutet av september. Då får ni och jag veta.

ROMAN: Jadå vad skall jag säga här då? Att jag kör igen till tisdag och sedan inte fredag får då är det tvätt. Det var nog allt för idag det.

MUSIK: Japp skall börja dagen imonn med att gå igenom låten så jag kan höra var jag gjorde fel, om jag nu gjorde fel men det måste jag gjort. Annars hade breaket kommit rätt, men det gjorde det inte. Ja vi får svar imonn på denna fråga så ni får ge er till tåls tills dess. Jag får veta mycket snabbare än det.

Jassa då skall vi se om jag vann nått på lotto igår. De ringde inte så det var inte någon större vinst men lite kanske. Ni får veta imonn, men det går nog som vanligt skulle jag tro. Nu säger jag Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: