lördag 7 augusti 2010

Lördag 7/8-2010 20:05

DAG: Jaha lite sen idag igen men jag kollade lite nya hemsidan. Så att den fungerade i alla läsare och det gjorde den. Så till natten igen, somnade inte som jag ville utan låg till ett innan jag somnade. Sov sedan fram till nio, ja jag har börjat med nio igen nu, men jag låg kvar till tolv idag innan jag gick upp. Kände mig lite seg så jag tänkte ligger kvar ett tag till. Fick i mig frukosten och sedan så drog jag igång med novellen. Efter detta så har jag pillat med hemsidan rätt mycket. Fixade till lite med bilderna idag men jag fick det fel två gånger innan det blev rätt. Men nu är jag klar för att gå igång med det imonn. Tog två nya bilder idag med som jag skall lägga upp men det är samma som innan har inte fått till något nytt ännu. Men jag är klar för att köra imonn skall gå igenom hur man gör för att få bilderna att komma upp i popupp fönster istället för att visas i eget fönster. Så slipper man klicka tillbaks på sedan hela tiden. Men vi får se hur det går tills imonn med detta, det kan innebära att ni måste tillåta att poppuppfönster öppnas på min hemsida men jag tror inte att det är nödvändigt. Jag tror det kommer gå ändå men jag är helt ny på denna teknik så jag vet inte ännu hur det kommer att gå. Det gäller bara för mig att ställa in rätt storlek på fönstren, och detta bestäms av storleken på bilden. Har lite udda storlekar på bilderna så vi får se hur det går med det. Men när jag väl har lärt mig tekniken så skall det nog gå bra. Så mer? Jo jag var sen igen med twittret idag glömde av mig som jag brukar göra men det tar lite tid att komma in i nytt mönster. Dock som jag sa innan så kommer det sent på måndag och torsdag och på lördagar. Måndag och torsdagar är ju träning men till lördag är det stretch och då blir jag också sen. Så mer? Jo jag körde sedan igång med stretchen men var väldigt sen idag för jag skulle chatta med Telia. Det har ju varit fel på supportassistenten och jag har inte orkat pilla med det mer men idag fick jag ork. Första gången så testade jag att köra utan router men det gick ändå inte. Sedan kan jag erkänna att jag hade stora problem att få till en uppkoppling igen när jag väl hade ändrat den jag hade. Men tillslut så kunde jag koppla upp mig igen och då kunde vi konstatera att det var en bugg för jag har samma fel på XP:n. Så han skulle kontakta sin support och säga till att det är nått fel. Så tillslut så kunde jag bekräfta det jag trodde från början att det var en bugg. Sedan körde jag igång med stretchen och därpå så lagade jag middagen. Körde idag kotletter med ris och pepparsås kollade även på mina serier idag som idag var två när det är lördag. Tror att sista delen av den serie jag följt gick, får se om jag kan hitta nått nytt nu då. Så mer? Jo som jag sa så skall jag gå på bilderna imonn sedan skall jag köra målningarna efter det. Det är samma teknik jag använder med dem. Efter detta skall jag kolla på spotify som också kommer använda samma teknik på dessa. Så är planen. Mer? Nä slut för idag kommer igen imonn. (lång blogg idag tror jag visst)

TRÄNING: Japp sen var jag men det gick ändå rätt bra att köra stretchen. Som jag sa så håller jag igen med cykeln så hoppas vi att knät håller till måndag.

NOVELL: Jaha körde idag igen då ja, och jag skall lägga till lite mer gestaltning. Ja eller vad det nu heter, jag säger att katten sprang på tysta tassar in i vardagsrummet. Men jag skall få kattens språngmarsch att kommer fram på ett annat sätt. Jag skulle vilja kalla detta att ta till ett målande språk, detta sa min lärare att aldrig göra. Och jag är inte säker på att det kallas målade språk man jag kallade det så. Det är att jag tar i lite mer än det vanliga när jag beskriver katten språngmarsch. Sedan skall jag bara förstå hur mycket jag skall lägga till av detta med. Det är inte helt lätt, men förhoppningsvis så får jag till det tillslut. Vi får se hur det går i tävlingen med den men tror inte jag har någon chans för den innehåller inte ett ord konversation. Men vi får se hur det går med det, när den dagen kommer.

ROMAN: Jaha till tisdag skall jag köra igen då ja, vi hoppas som vanligt på bar sömn så skall det nog gå vägen.

MUSIK: Ja vad skall jag säga idag då, att vi får se hur det går till måndag och vad jag sedan gör med det. Men det lutar åt att jag får göra om allt igen.

Då är det lördag och jag skall idag vinna på lotto, igen, som varje vecka. Tummarna tack! Jag säger Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: