torsdag 22 juli 2010

Torsdag 22/7-2010 21:42

DAG: Japp som vanligt natt igen då ja, somnade någon gång till tolv tiden men vaknade igen vid fem tiden. Var då uppe på toan och lyckades sedan somna igen fram till tio tiden. Så rätt bra sömn inatt på det hela taget, även om jag hade velat sova lite längre. Så kom upp till elva tiden och fick i mig frukosten och sedan slog jag igång musikdatorn. Runt klockan tolv så drog jag igång med musiken höll idag på fram till tre tiden innan jag gav upp. Så sedan var det bara att vänta på att klockan skulle slå fyra, när den gjorde detta så drog jag till träningen. Tränade och sedan hem stretch och så middag på det. Kollade idag på famely guy (ja jag vet ännu inte hur det stavas men nått sånt) sedan även på mythbusters men som vanligt var det gamla avsnitt. Så mer? Mini blogg idag tror jag visst, men har jag mer att säga då? Jo igår så laddade jag in lite bilder på hemsidan med, ja den nya alltså. Skall ta nya på lägenheten men ett par av de gamla skall jag ha kvar. Så vet inte vad jag skall lägga in mer sedan, ja i bilder alltså. Men vi får se om jag tar lite till som jag kan lägga upp sedan. Men jag vet inte vad jag skall fota, det stora problemet med foto är att jag inte får ha människor med på dem. Ja enligt EU så får jag inte lägga upp några bilder med människor på om jag inte först frågat om de vill va med. Men vi får se om jag tar lite till en dag, kan ta en dag och fota lite men vad? Vi får se hur jag gör med det men lite till bilder skulle jag vilja ha. Vi får se hur det går med det.

TRÄNING: Jaha rätt pigg idag och träningen gick bra men intervallen gick inte så bra. Det var då på cardion som det gick trögt lite lättare på cykeln. Jo det kan vara att sadeln har halkat ner, på cykeln så jag sitter för långt. För när jag cyklar på gymmet så känns inte ett dugg. Men jag tror jag sitter högre upp på den, skall kolla det en dag imonn tror jag när jag skall ut och handla. Om det kan göra att jag får ont i känt.

NOVELL: Ja lördag hägrar just nu vi hoppas på bar sömn tills den dagen.

ROMAN: Japp vi får se hur det går imonn då, allt hänger på hur jag sover inatt. Brukar va rätt kasst efter träning men vi får se tills imonn.

MUSIK: Jaha idag så la jag in alla ackorden och spelade in dem med. Men blev det bra? Nej. Jag har pillat med det idag och kommit fram till nåtgot som jag inte helt säkert vet om det är sant. Jag skall spela tre ackord under en takt det vill säga ett å två å tre å fyra. Problemet jag har haft är att jag inte vet hur jag skall räkna när jag spelar piano. För tre ackord är inte i takt det är fyra det skall vara för att gå i takt. Men jag spanade på internet och såg då att han spelade två nerslag på varje ackord. Nä inte riktigt på första ackordet slår han en gång sedan fem  på andra och så sedan byter han just som sista ackordet kommer, då på fyra. Detta kan jag inte göra när jag räknar för det går inte takt, jo det gör det men inte för mig. Efter som jag är trummis så går inte detta, jag har innan spelat på texten och bytt ackord. Men det beror ju på hur fort man sjunger, så det går inte att göra så. Jag skall testa till måndag att spela in den nya och så sedan sjunga till detta så hoppas jag att det sitter då. Annars så vet i fan hur jag skall göra, jag tror inte piano räknar samma som trummor, men jag kan ha fel. All musik bygger räknar men kanske inte samma som jag lärt mig till trummor. Så vi får se till måndag hur det går då, har jag tur så är det som jag nu tror och då är det lugnt. Men som sagt vi får se till måndag hur det går med det.

Japp igår så vann jag inte på lotto heller, men till lördag så smäller det allstå det känner jag på mig. Nu är det dags att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: