söndag 11 juli 2010

Söndag 11/7-2010 20:01

DAG: Ja så ännu en kass natt, fan vet varför jag inte kan sova nu då. Men inte heller inatt så sov jag bra, tog på lurarna till tolv tiden men låg ända till fyra innan jag somnade. Så en kass natt inatt, vaknade inte förrän till tolv tiden idag. Hade ätit frukosten till halv ett och dammsög sedan. Klockan var nog ett när jag gick på webprogrammet idag. Håller på att fixa till en .dwt men det kommer ta lite tid att göra detta eftersom jag börjar från noll. Så jag hann inte så mycket idag och jag fick gå tillbaks igen till testsidan jag körde och kolla inställningar med. Så det tog tid det idag, körde fram till halv tre. Så jag körde ändå en och en halv timme idag. När jag väl är klar med dwt:n så kommer det gå fort att fixa till alla sidor. Men jag skall bara göra sidorna inte skriva in nått på dem. Så jag gjorde en .style css idag med som jag la in på alla sidorna idag med. Så sedan har jag två sidor eller kanske startsidor som jag måste göra för hand sedan för jag skall ha annat på dem än dessa andra sidorna jag gör. Dwt gör att jag kan göra snabbt sidor men då ser alla likadana ut. De två master jag gör skall ha annat innehåll och kommer se lite annorlunda ut. Och då måste jag göra dem för hand, dessa master sidorna kommer sedan ha massor med undersidor sedan med som jag också måste göra för hand. Så det blir rätt jobbigt att göra resten är lätta att göra med dwt:n. Sedan är jag inte säker på storleken på alla div:ar heller gjorde lite fel när jag testade och den blev för stor. Så det är rätt mycket pillande för att få ihop det sedan med alla div:s. Som jag sa innan för ett bra tag sedan så påverkas div:arna varandra beroende på hur man lägger dem. Och jag erkänner att jag inte fattat allt så jag kan få problem med att få dem rätt. Men vi hoppas att det går det med. Jo sedan säger jag igen att IE 6 inte kommer fungera på den nya sidan. Allt kommer vrida sig och inte komma rätt om ni kör den gamla häcken. Tror det är en 60-70 som kör den nu och jag kan säga det är dags att uppdatera. Snart kommer 9 men så gradera upp till 7:an eller 8:an så kommer sidan visas rätt. Och det är faktiskt fler som använder en okänd surfare som jag inte vet vad det är, då mer än IE6,7,8 men är detta en ny så skall denna nog med fungera som den skall. Så nog om detta nu, efter webprogrammet så gick jag till ICA och handlade lite. En liten tur rätt varmt idag ute men regnet hänger i luften, och åska med kommer nu till tisdag om jag inte så fel, så vi får se om jag kan cykla den dan då. Japp sedan var det middag som gällde, körde kotletter med ris idag, rätt gott inte så gott som det brukar vara. Men det gick ner ändå, kollade på watchmen idag när jag åt. Har sett den innan men den hade inte text då idag hade den det, men jag såg bara slutet på den ändå. Så mer då? Jo jag funderar på att ta bort min fasta telefon och ta ip telefon istället men det finns inga priser på det alls på Telias hemsida. Så jag har ingen aning om vad det kostar, tänkte jag skulle få bort lite räkningar men vad det kostar om jag inte har telefon står inte heller. Så jag tänkte ringa en dag och höra om de inte gömmer dessa priser med då. Tänkte jag skulle gå ner lite i pris men jag betalar nu 913 för bredbandet och så, 700 nått sånt för telefonen ligger nog på 600-700 för telefonen. Tar jag bort telefonen och kör ip så ligger den nog på 80-90 per månad, men frågan är hur mycket kostar då bredbandet när jag inte har telefon? Japp skall ringa den en dag om detta kanske jag kan få ner kostnaden lite till. Så mer? Sen dag idag och fick ändå rätt bra gjort idag, så en okey dag ändå. Men jag var pigg när jag vaknade idag för att jag sov så länge idag.

TRÄNING: Japp då får vi fanimig hoppas att jag sover tills imonn då. Har sovit kasst länge nu så vi hoppas att den starka tabletten tar inatt. Så skall jag nog klara av träningen med imonn.

NOVELL: Ja vi skall försöka med lördag igen då om jag sover. Kör så tills månaden är över så skall jag nog gå på lite mer till nästa månad. Missade ju nu en dag igår så måste köra den annars blir den inte bättre. Och målet är att göra den bättre inte bra med bättre, så är jag nöjd.

ROMAN: Ja vi får se hur det går till tisdag, skall ut och hämta lite tabletter med tills tisdag. Men hoppas som vanligt på bra sömn annars så kör jag till onsdag. Vi får se.

MUSIK: Japp då skall vi se hur jag sover tills imonn då. Skall göra två till sedan skall jag gå över till musiken igen. Då blir det på “a wither shade of pale” som jag skall fixa till så jag kan få igång sången nån gång.

Jaha då ingen ringde igår så det blev ingen storvinst iallafall men lite hoppas jag på. Så tummarna för mig idag tack, och nu är det dags igen för. Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: