måndag 19 juli 2010

Måndag 19/7-2010 21:42

DAG: Jaha natt igen då ja, somnade rätt bra igår, dock så sov jag bara fram till fem innan jag fick ta mig in på toan. Så inte så många timmar sömn i sträck ändå, men jag somnade igen efter det och sov fram till elva. Men trött var jag när jag skulle ta mig upp, så efter jag fick i mig frukosten så la jag mig igen en halvtimme innan jag gick loss på musiken. Då var klockan runt halv ett tiden men jag fick igång datorn och programmet och limmade ihop noterna så det skulle vara lättare att läsa dem. Ja det är inte noter utan ackorden när jag skrev ut dem så blev det på två papper så jag limmade ihop dem så att allt gick att se på samma papper. Sedan efter detta så var det dags för lunch. Efter lunchen så körde jag med musiken fram till tre tiden. Så efter detta och fram till fyra så satt jag med webprogrammet, jag fixade länkar på allt idag och gjorde en av de sidorna jag inte kunde göra i mallen. Sedan skall jag göra fyra till från noll, men jag tror jag kan kopiera och sedan bara limma in nästa gång jag gör. Så en bra dag idag på denna font. Sedan vid fyra tiden, jag satt med webprogrammet fram till en minut i fyra idag, så drog jag till träningen. Tränade och kom hem och stretchade och sedan var det middag. Gjorde ny träningsmat denna gången, körde kyckling men med tomatsås, blev så där men inte helt kasst ändå. Nu skall jag handla till nästa vecka men måste göra nått nytt nu. Får se vad det blir skall köpa till fredag något men måste hitta på nått tills dess. Har kört kyckling ett bra tag nu så vi får se om jag hittar nått på internet. Kollade lite på teven med när jag åt, så mer? Nja lite folk på aftonbladet igår inte mer än 4 som spanade in min sida brukar vara lite mer än så. Men det är ju semester och sol så kanske inte så konstigt ändå. Vi får se om det är mer idag då?

TRÄNING: Japp rätt bra träning idag men jag är rätt seg i benen varför vet jag inte. Men det går tungt på intervallen, måste ut tills imonn om vädret tillåter vill säga. Vi får se hur det går med det tills imonn, bra väder och jag drar på en tur. Det är mycket lättare att cykla på gymmet när jag kört ute innan.

NOVELL: Jaha då skall jag inte köra förrän till lördag då. Får vi fanmig hoppas att jag sover bättre tills den dagen. Det går trögt att skriva om jag sover kasst, och novellen ter sig tämligen kass. Nu är den väl inte så bra men inte så kass som jag tycker när jag sover kasst.

ROMAN: Jaha då skall vi se om jag kan köra tills imonn då. Det hänger på om jag somnar till ett, gör jag det så kan det gå att skriva annars så går det bort. Vi får se hur det går.

MUSIK: Efter lunchen så gick åter igen loss på “a whiter shade of pale” men nu med nya ackord. Det gick lättare denna gången och jag lyckades få in hela versen, ja av ackord alltså, idag. Dessa ackord låg just intill varandra så det var väldigt lätt. Övade på detta hela dagen fram till klockan tre, då kunde jag spela hela versen lätt. Så var det inte heller så svårt med refrängen heller mesta av ackorden ligger just intill varandra så det är mycket lättare med dessa ackorden. Så jag är nöjd med dagen på musikfronten jag lyckades med något som tog två veckor innan på en dag. Ja det var att sätta alla ackorden, och det är fler ackord nu än innan. Det är fyra ackord i varje versrad, men de ligger just intill varandra och går neråt så det är lätt med dessa ackord. Mycket lättare än de förra och jag tror det är exakt samma ackord som spelas i originalet med.

Japp ni vill nog veta att jag inte vann nått på lotto igår heller. Ja det var väl redan till lördag jag inte vann men jag fick inte veta det förrän igår. Nu är det dags att säga Tjingeling! :D :P :D 

Inga kommentarer: