torsdag 27 maj 2010

Torsdag 27/5-2010 21:42

DAG: Japp ny dag och vi börjar med natten som vanligt, somnade inte så bra igår men rätt bra trodde jag tills jag vaknade imorse. Kom upp en gång innan då jag var uppe på toan sedan vaknade jag till tio. Men var rätt seg då så jag tänkte kan ligga en stund till. I näst sekund var klockan elva och jag gick gå upp, men jag kom inte ur sängen förrän till halv tolv. Så när jag var klar med frukosten och det andra så var klockan redan halv ett, satte mig och spelade lite men hade ingen lust idag heller. Så jag gick igång med lunchen istället då var klockan nästan ett. Kollade lite på teven när jag åt och sedan så kom det ett brev så jag la ner musiken för dagen, ja trummorna iallafall. Men om detta nedan på musik, så jag körde detta fram till tre tiden då jag gav upp för idag. Så till fyra så drog jag till träningen, körde sedan hem och stretchade och så middag på detta. Idag hade jag på cayennepeppar innan jag värmde det så det var godare idag än i måndags. Kollade som vanligt på mythbusters när jag åt, och som vanligt var det repriser med. Så mer? Jo jag har pillat lite med webprogrammet med idag lagt upp div:arna på papper, jag gjorde fel när jag la upp dem förra gången. Jag gjorde hela bilden till 1000 PX men den skulle vara 850 PX, det innebär att jag inte kan använda det jag gjorde alls måste göra om det. Men jag kan använda div:arna som jag förstår det så måste jag kopiera dessa div:ar över till alla sidor för hand. Så när jag går igång så skall jag först göra en sida och sedan alla andra sidor som jag skall ha. Och då kopiera över div:ar till alla sidorna för hand. Det är lite kronligt men det finns nog inget annat sätt än detta, som jag vet iallfall. Sedan när jag har kopierat alla div:ar så kan jag börja bygga en sida som jag sedan kan använda som mall. Då kan jag lägga ett style shirt som har alla dessa ID:s klara så jag bara kan klicka in dem på sidorna. Då skall det gå fort, sedan är det css rest som måste läggas på alla sidorna det får jag göra rätt tidigt med så det är klart när jag skall gå loss på allt. Det kommer ta tid att göra alla sidorna och sedan ännu längre att lägga in allt på dem. Så skall jag sedan döpa alla sidor så att de hittas på google med därför tänkte jag ha samma namn på dem som jag hade innan. Då hittar de dem men innehållet är inte det samma, ja på vissa sidor är det det men inte på alla. Det kommer bli ett stort jobb att göra sidan men när det är klart så behöver jag inte göra mer än små jobb på den. Ni kommer känna igen mycket men som sagt så är det ett par nya sidor med. Och de nya sidorna kommer vara många, ja jag menar att en sida kommer ha flera sidor i sig sedan. Ja ni får se när det är klart så kommer ni förstå. Sedan är det, jag tror jag sagt detta innan men det kommer komma när man söker på min sida en sida men utan meny. Men jag har en lösning på detta med, som jag skall lägga till alla sidor så men kan navigera som man skall. Så mer? Nä inte mer idag skall iväg imonn på en liten tur men mer om detta nedan, på musik.

TRÄNING: Ja det gick bra idag får sedan se hur det går till måndag då jag roterar övningarna. Problemet med detta är att jag då kör armar sist. Brukar gå lite trögare då men vi får se hur det går. På intervallen så fick jag idag andra andningen efter en stund så det gick riktigt bra idag att köra. Och rätt snabb var jag med, en tio minuter snabbare än innan. Men jag tror detta kommer ändra sig tills måndag, vi får se.

NOVELL: Nej inget idag heller…

ROMAN: Japp då får vi se tills imonn hur det blir med denna punkt. Sover jag bra så kör jag men skall också ut ett ärende imonn så det blir en pormenad. Det kommer ta sin lilla tid, troligen en timme nått sånt att gå. Har inte råd att ta vagnen nu när jag ligger 1000 back.

MUSIK: Jaha en trött start på dan idag så jag satte mig en stund med trummorna sedan gav jag upp. Hade ingen lust idag heller på trummor. Men jag fick ett paket på posten idag, ja i brevlådan alltså. Det var mina böcker så jag sprättade upp detta och satte igång. Men snabb kunde jag konstatera att jag måste ha ett C munspel, mitt är G. Så jag får ta en promenad imonn till musikbörsen och köpa ett. Allt i boken är i C så jag måste ha ett, det går på 100 så det är inte så dyrt ändå. Men jag har illa dåligt med pengar nu med. Så kollade jag i boken med komp också det var som jag hoppades på. Det visar vilka ackord jag skall ta, hade en tro att det skulle vara bara C att ta men denna visar på ett tangentbord hur man tar dem. Så jag gick på “A whiter shade of pale” idag och det lät rätt när jag tog ackorden med. Tanken är att jag spelar in ackorden och sedan sjunger till dem, jag har texten så det skall nog gå bra. Så trotts att jag orkade spela trummor idag så var det en bra dag för mig. Ser fram emot måndag om jag inte fuskar och kör lite munspel ändå en dag då jag har tid. Jo jag kan meddela att jag har redan problem med andningen, det är inte så att jag har för lite luft utan för mycket. Men jag byter inte ut den gamla luften så jag måste andas ut efter ett tag. Men skall suga in två gånger och ut en gång, så tillslut har jag för mycket luft och måste andas ut. Men jag skall gå igenom andningstekniken så jag kan öva på den.

Jaha inte på lotto heller igår, men det är som det brukar det. Säger Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: