lördag 8 maj 2010

Lördag 8/5-2010 20:02

DAG: Jaha som vanligt så börjar vi med natten. Somnade igår som jag skulle men sov sedan inget bra alls. Ungefär var annan timme så vaknade jag fram till nio tiden, efter det så sov jag till elva så lite sömn fick jag ändå. Kom upp och fick i mig frukosten sedan var tanken att jag skulle dra igång med romanen. Men jag kollade datorn en gång innan och såg då att en uppdatering på mcafee behövde starta om så jag gjorde det. Och då hade de bytt program så jag startade den andra dator men på den kom inget nytt program. Skall ta och ringa dem till tisdag och höra om det skall vara så. Och det program jag laddade in i Windows 7 datorn fungerade inte som det skulle. Så jag pillade med detta ända fram till halv ett innan jag la ner det för dagen. Så efter detta så drog  jag igång med romanen, slutade till två tiden idag. Var på jag gick igång med träningsmaten när den var klar så gjorde jag en koll till i datorn och då fanns det som inte fanns innan. Men jag måste ändå ringa till supporten och fråga om XP:n så jag skall ringa till tisdag. Då går den dagen åt och inget blir skrivet den dan heller. Men jag måste kolla så att jag får rätt program inladdat. Så sedan slog klockan fyra och jag gick igång med stretchen. Efter denna så lagade jag mat, gjorde chili concarne (ja om det nu stavas så vill säga men nått sånt är det.) Kollade på watchmen (tror det stavas så) fram till nu faktiskt kom igång sent på den. Men text maskinen var kass så jag fick inte texten på den, man kan ju förstå det mesta men inte alltid så jag raderade den. Annars hade jag nog sparat den men inte när texten är låst på, jag skickade reaktorn till kalinkak eller nått sånt hela filmen. Fick lagt in en dos med concarne i frysen innan jag såg klart på filmen. Så mer? Jo det är ju lotto idag så ni håller väl tummarna för mig så jag kan kamma hem stålarna idag, det låter bra. Nu var det slut för idag, nä, jag skall inte någonstans imonn utan kommer köra dammsugning och sedan webprogrammet så kommer jag ikapp tror jag. Så nu är jag klar…för idag på denna punkt…

TRÄNING: Japp körde idag en storstretch och det gick bra lite små seg är jag alltid på lördagar men det gick bra. Skall snart höja bara två veckor till så skall jag höja, har då kört 16 veckor på samma tyngd. Får se hur det går då, men det går nog bra så länge jag får sova så. Vi hoppas på det.

NOVELL: Nä inget nytt idag…

ROMAN: Jaha idag var det lite mer komplicerat än innan. Har tre personer som vankar men inte kommer ut med en gång. Får se hur jag får till det en dag, körde idag alla tre men korta versioner. Jo en kom ut men de andra två är inne än så länge. Så skall något hända som skall ha med en av dem som inte har kommit ut ännu. Detta var tanken men vi får se hur det går med det tills nästa gång. Som blir då till onsdag om allt går som det skall.

MUISK: Japp kommer igen imonn med en rapport hoppas jag. Skall lyssna på det imonn om jag hinner. Men har bara dammsugning och sedan webprogrammet så skall jag nog hinna det med hoppas jag. Får se sedan vad jag gör till måndag, tror det blir till att sätta ihop texten. Jag har skrivit text men den måste nog rättas till lite, så den passar in i musiken. Och så får vi se sedan, hur jag gör, övar tror jag mest det blir.

Jasså det är dags att hålla tummarna så jag kan plocka hem lite stålar då tills idag. Annars säger jag som jag brukar göra Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: