onsdag 26 maj 2010

Onsdag 26/5-2010 20:01

DAG: Japp en bra dag idag på det hela taget, och det började med en bra natt, ja eller rätt bra iallafall. Somnade till tolv tiden igår och sov sedan fram till sex tiden då jag var uppe på toan. Somnade igen och vaknade sedan till nio, låg och slöade till tio innan jag kom ur sängen. Men fick i mig frukosten och sedan drog jag igång med romanen. Då var klockan elva när jag gick igång, la ner idag till ett tiden, men mer om detta nedan. Rätt på detta så gick jag loss på webprogrammet, och idag har jag kommit på hur jag skall göra, yohoo. Jag har lagt upp alla sidor jag skall ha och skissat ut layouten på papper. Och jag ännu bättre kommit på hur man skall göra för att kontrollera div:arna. Även om jag inte kan allt så kan jag nog för att bygga min hemsida. Kommer ta bort lite gammalt och lägga till nytt på nya hemsidan. Skall varje söndag köra lite till över internet som jag skall lägg till hemsidan sedan. Måst börja nu så jag har material sedan när jag skall börja bygga. Det kommer bli lite över 20 sidor men en av dessa sidor kommer ha 13 sidor i sig med. Så sammanlagt så blir det över 30 sidor att bygga. Det var väldigt bra att jag körde på ramsidorna för det var där jag kunde test bygga min sida. Jag fick allt att fungera som jag ville ha det med. Nu återstår det att bygga över trettio sidor som alla är helt lika. Och jag har inget sätt att kopiera sidorna så jag kan inte komma på annat sätt än att göra en sida klar och sedan kopiera denna och sedan limma in på alla andra sidor. Ja då är det div:arna jag kopierar efter dessa är kopierade så kan jag börja bygga sidorna. Sedan går det efter jag byggt en sida att ta över till ett css style sheet och lägga på allt på de nya sidorna. Men jag måste göra alla först innan jag kan bygga den första, sedan får vi se hur det går att kopiera. Detta finns inte i boken jag läser men jag skall nog komma på det med hoppas jag. Vi får se hur det går med det, sedan måste jag också maila till spotify och fråga dem en sak innan jag gör sidan. Men vi får se vad de säger om det, måste fråga innan jag bygger så jag inte bryter någon lag eller nått sånt. Men som sagt det är en månad innan jag kan köra igång så det är lugnt. Men jag fick det rätt idag och det gör denna dagen till en bra dag. Så efter detta så drog jag igång med min mjukis och middagen på samma gång. Hade idag karréer med klyft idag, men de två sista påsarna med klyftisar har haft jätte potatisar så jag fick slänga tillbaks dessa stora och ta lite mindre. Man måste ta alla stora på en gång och inga små då, annars så bränner de små och de stora är inte klara. Men jag fick bort de stora idag och det var gott igen. Så kollade på min serie idag och sedan lite film, till Madagaskar ja jag vet det var tecknat men såg lite ändå. Har sett slutet på den en gång innan nu såg jag början. Så fick ett fel på min box idag med men hann inte se vad det var. Det var ett error men han inte läsa det innan det försvann, skall den gå sönder så måste det ske nu när jag har garanti kvar. Skall se imonn när jag kör serien om nått gick fel på den, den spelade in samtidigt så. Men ljudet försvann så jag skall kolla på hemsidan om det finns något där om detta. Men jag tror att den är kass ändå, bara den går sönder när jag har garanti så är det lugnt. Annars ligger jag pyrt till för jag har inte stålar till att reparera den med. Vi hoppas på det bästa eller hur. Har gått till datorn och kollat lite av varje med webprogrammet idag för att se så jag förstod allt som jag trodde jag förstod och det gjorde jag idag. Gött mos idag säger hej.

TRÄNING: Japp en snabb ryggstretch idag bara men imonn så kör jag igång igen. Skall då skriva upp höjningen så skall jag höja till nästa vecka. Problemet är dock att jag skall rotera övningarna med till nästa vecka. Hade hoppat på att köra rätt första rundan men så blev inte fallet. Men det ordnar sig nog hoppa jag, om jag bara sover bra så.

NOVELL: Nej inget idag heller, men det kommer då skall ni få veta…

ROMAN: Jaha körde på idag i två timmar innan farten tog slut. Jag måste gå tillbaks i papperna och kolla upp vad jag har på dem i historien och det går ihop rätt bra. Tror jag har fått till personer med fel och fördelar som skall ta denna roman framåt till att bli en bok så småningom. Bara jag kan hålla samma koncentration hela boken. Ja eller samma nivå kanske man skall säga, hålla nerven uppe hela boken är inte lätt. Men jag har massor att bygga på och så har jag tre historier att köra på alla, förhoppningsvis, spännande i sig. Det ser just nu bra ut så vi hoppas att det står sig.

MUSIK: Nä inget på denna punkt idag men tills imonn så kör jag igen. Tror jag kommer köra trummor fram tills mina böcker kommer. Då är tanken att jag skall köar lite munspel  och sedan kompa ihop sångerna så jag kan sedan sjunga in dem på band. Ja det är andra boken som har låtar och text som jag skall övar på, och öva komp på piano med på samma gång. Men imonn blir det nog trummor som gäller för mig.

Jadå det är igen onsdag och kanske har jag något att hämta på svenskaspel, tummarna som vanligt tack! Jag säger Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: