söndag 1 november 2009

Söndag 1/11-2009 20:01

DAG: Japp en ny månad då ja, men över till natten som vanligt, somnade till tolv tiden men sov inget vidare inatt, som igår. Vakade med en timmes mellanrum fram till tio tiden då låg jag ett tag vaken innan jag lyckades somna igen. Men fick inte sammanhängande sömn utan i stötar fram till elva då jag gick upp. Så inget vidare sömn inatt heller. Så fick i mig frukosten och sedan till tolv tiden så dammsög jag. Sedan någon gång efter detta så la jag upp på blocket. Så sedan var det dags att dra till ica för lite mat, men just innan så ringde det på telefonen, men mer om detta nedan på musik. Sedan drog jag till ica och handlade lite och köpte mig en tidning om windows 7 och det går inte att köra office 2000 på den alls. Vilket innebär att jag måste köpa nytt webprogram har kollat idag och det kommer gå på 2000 nått sånt för det. Så det blir till att köpa nytt som tur var så går office 2003 att köra på windows 7 så slipper jag köpa det nytt iallafall. Så jag har surfat runt för att hitta det jag behöver och det är Expression® Web 3 från microsoft som jag skall köpa då. Och en bok så jag kan fatta hur det fungerar men allt är på engelska så det kommer bli tufft att läsa den. Är inget vidare på engelska heller men det finns bara på det språket så inget val där. Så men det tar jag senare jag har ju inte köpt datorn ännu men man måste kolla upp lite innan så jag kan köra vidare på hemsidan. Men troligen så kommer uppdateringarna sluta ett tag tills jag har byggt nya sidan, blir då version 2.0.00 som kommer upp. Och efter som jag inte kan köra på nya datorn så kan jag inte lägga upp nytt på ett par veckor innan jag har lärt mig den nya. Men det skall bli skoj att lägga upp lite nytt på sidan får se hur jag bygger den då. Japp kom hem från ica och pillade sedan men webprogrammet ända fram till fyra då jag fick fart och gick igång med middagen. Hade idag karréer med spagetti för att det skulle gå fort att göra eftersom jag var sen. Fanns inget att se på teven idag heller, men kollade ändå och även när jag åt lunch blängde jag lite på den med. Jo så funderar jag på att byta digital teven till telia, men sist jag hade den så var den inte så bra så jag vet inte hur jag skall göra. Telia kommer med inspelningsbar box i slutet av denna månad, de har också en mycket bättre video än comhem men som sagt så hackade bilden hela tiden nästan så vet inte. Jag kan få till 28 kronor mer då får jag fem filmkanaler och deskovery kanalerna som jag tittar på mest, priset idag är 299 men på telia 327 då med canal+ filmkanaler på lagt. Men å andra sidan kan jag nog ta en billigare val på comhem men med deskovery tror jag men vi får se hur jag gör. Det kommer säkert kosta med boxen med och jag har nog inte stålar till det ändå så. Men kommer det ett erbjudande så kanske jag slår till ändå. Vi får se om jag har stålar över då eller inte, så är det 3 månades uppsägning på comhem med nu. Japp vi får se hur det går med det. Jo så la jag upp lite mer statistik idag för oktober 2009 förra månaden så pressade jag mig över 200 besökare med, 202 blev det tillslut.

TRÄNING: Ja då är det dags igen imonn då men höjd vikt med, tror dock att det mesta kommer gå rätt lätt ändå men vi får se imonn.

NOVELL: Ja idag skulle jag då ha kollat upp lite på huset men det kom annat emellan så jag hann inte det idag. Men jag skall efter bloggen rota fram de gamla dokumentet så skall jag förbereda för tisdag då jag går igång officiellt med huset. Så får vi se hur detta skall gå då.

MUSIK: Japp har inte gjort nått alls på denna punkt mer än lagt upp alla grejorna på blocket. Men fick ett samtal idag just som jag skulle dra till ica, det var en kille som ville ha, hi-hat cymbalerna, hi-hat stället och kaggen. Han skall komma den 11 och köpa dem, så får vi hoppas att han kommer med. För det var en till som ville ha dem men då hade jag redan lovat den förste. Skall slå den andre en signal till den 11é om han inte kommer och tar dem. Så än så länge går det bra med försäljningen, problemet är nog ställen. Men vi håller tummarna för att de går de med.

Jaha då skall jag kolla idag om något har rasslat in på kontot men efter som de inte ringde så är det som vanligt tomt skulle jag tro. Men jag säger vi ses igen imonn och Tjingeling! :D :P :D 

Inga kommentarer: