fredag 20 november 2009

Fredag 20/11-2009 20:01

DAG: Japp natt igen då ja, somnade som jag brukar igår runt två tre tiden. Men idag fick jag för mig att vakna redan till tio, jag låg dock kvar i sängen till elva innan jag kom upp. Men jag kände mig rätt utvilad ändå idag av någon anledning. Fick i mig frukosten och sedan lyssnade jag på musik fram till tolv tiden då jag drog ner till tvätten. När jag slängt in den så drog jag upp igen och lyssnade på musik fram till kvar i ett, då det var dags att hänga upp den samma. Då upptäckte jag en rostfriskruv på golvet nere i tvättstugan, som la uppe på den med en bricka med. Men jag kunde inte förstå var den kom ifrån, men efter jag hade hängt upp allt så kom jag på vad den skulle sitta. Och just då kom VV i källaren så jag sa till honom att den lossat, konstigt när maskinerna är nya inte många månader gamla att skruv faller loss. Men han fick på den och jag drog upp, och nästan med en gång så drog jag iväg till bussgods för att sända paketet. Det gick bra och jag skulle göra mitt andra ärende med men det sket sig, dock fick jag lite upplysning om det så det var okey ändå. Så efter jag varit på bussgods så gick jag hem där ifrån och det tog en och en halvtimme. Men då stoppade jag även på vägen hem på ica och handlade lite. Fick två paket med wasa knäcke dubbelsandwich när jag passerade drottningstorget, som jag åt som lunch nu vid sex tiden men jag fick ändå ta en macka sen till halv sju. Det var väldigt gott men ost och pepparrot, ja knäcket alltså. Så mer? Nä inte mer idag kommer igen imonn om ni har lust.

TRÄNING: Japp lyckades sträcka till mig ändå igår, efter jag hade stretchat så kände jag av det. Men jag smörjde in med voltaren med en gång igår när jag la mig och idag när jag steg upp så jag tror det har släppt. Jag gjorde en enda lite kass rörelse igår när jag körde armarna. Trodde då att det lilla inte kommer kännas men där hade jag fel. Så skall köra försiktigare till torsdag men det, nu är det inte så länge sedan jag höjde och då går det ofta trögt men får se upp med detta. Skadar jag mig så tar det två veckor att komma tillbaks igen. Men nu blir det lite lugnt över jul det är rätt många dagar som går bort då. Har spanat i almanackan och det blir måndagsträning och sedan nästa måndag torsdagsträning så blir det jämt. Sedan skall jag gå igång igen efter det lilla uppehållet, så får vi se hur längde det nu tar att höja igen. Tippar på tio tolv veckor innan jag kan höja, men det kan ta längre nu efter som jag har kommit upp lite i tyngd. Ja det är ben och armar som är tyngst att köra, resten går rätt lätt.

NOVELL: Jaha då skall jag köra igång igen imonn då, skall vi så hur mycket jag får gjort då. Men sover jag rätt bra så skall jag nog hinna lite ändå. Men jag måste ut imonn och handla lite så jag kan nog inte köra mer än till halv tre tiden om jag skall hinna. Men sover jag bra så är det lugnt.

MUSIK: Japp körde iväg paketet idag så kommer det väl fram måndag tisdag skulle jag tro. Har kollat lite på grejorna jag skall köpa och det var lite mer komplicerat än vad jag trodde. Skall ta en dag och ringa ner till dem för att höra vad jag skall köpa. Det var inte som jag trodde att det var, men ringer jag en dag så skall jag nog kunna lösa det med. Har kollat i noterna idag och det är långt kvar tills jag skall köpa dubbelpedal. Men jag tror jag köper det en dag innan jul ändå, jag har ju pengar till det ändå så. Vi får se en dag mellan jul och nyår eller något sådant så skall jag dra ner och köpa det. Så är det gjort annars blir det för mycket att bära när jag köper det andra. Om jag få ihop stålar bara, det återstår att se det.

Jaha då var det igen dags att säga Tjingeling! :D :P :D 

Inga kommentarer: