torsdag 15 oktober 2009

Torsdag 15/10-2009 21:41

DAG: Japp lite bättre sömn inatt men ändå skulle jag vakna tidigt idag med. Somnade som vanligt vid tolv tiden sedan sov jag rätt bra men till sju vaknade jag. Men jag låg kvar och somnade igen men bara en timme i stöten, det var åtta nio och tio, efter det låg jag kvar till lite innan elva innan jag gick upp. Fick i mig frukosten och sedan någon gång till halv tolv drog jag igång med musik, ja alltså trummor. När klockan slog ett var det dags för lunch och den fick jag ner idag igen. Efter detta så gick jag igång igen med trummorna fram till tre då la jag ner för idag, men mer om detta nedan. Så när klockan slog fyra då drog jag till träningen. Var rätt snabb idag och när jag kom hem så stretchade jag och sedan var det middag. Det var gott idag med träningsmaten så jag skall köra samma nästa vecka med. Kollade på mytbusters när jag åt sedan lite på annat program om film vetenskap. Men jag såg inte klart på det får se om jag skall spela in det en dag så jag kan se vad det är. Så mer då. Jo jag vann på lotto igår 22 bagare ni är inget vidare på att hålla tummarna om jag får säga mitt. Men till lördag då smäller det alltså, tummarna. Jo jag fick en kommentar igår från www.trumskolan.se det var chefen själv som kollade in min blogg. Hur han fick tag i mig vet jag ej men tack för kommentaren. Jag svarar alltid i kommentaren så kolla där för svar. Så mer? Ja rätt tidig start idag men ändå rätt pigg när jag kom upp, tackvare att jag låg kvar och inte gick upp när jag vaknade. Så ja jo jag spelade bort mina 22 kronor på tian och kenoexpress och vann inte en spänn. Hade varit bättre att jag la detta på lotto men så gjorde jag inte. Men jag känner på mig att det smäller till till lördag, eller vad tror ni, men då måste ni hålla tummarna lite bättre än ni gjorde igår. Japp det går nog som det brukar göra skulle jag tro.

TRÄNING: Jaha seg start idag men ändå gick det riktigt bra på gymmet. Hade lite sne kontroll på armarna men bara på sista tre i sista setet. Så det gick betydligt bättre än förra veckan. Kan dock inte förstå varför jag inte får ny styrka har kört två månader nu på samma vikt. Men det kan ha med sömnen att göra ändå, mat är det inte jag började äta mer för ett tag sedan nu och håller det ännu. Skumt vad kan det vara, kan det göra så mycket att jag sover lite dåligt på sista tiden. Kanske, vi får se om jag hämtar mer styrka de närmsta veckorna. Jo jag kom äntligen upp till över 150 på intervallen idag har inte kommit upp till den pulsen innan. Ändå var jag seg i benen idag men körde på ändå, och fick hög puls. Brukar ligga på 145 annars när jag kört, frågan är detta bra eller dåligt?

NOVELL: Jahapp då är det dag efter träning imonn så sömnen kommer nog bli lite kass men lite mer sammanhängande sömn på morgonen så skall det nog gå det med. Nu var det ett jävla tag sedan jag körde på denna punkt så vi får hålla tummarna för sömn inatt.

MUSIK: Lite seg start idag men kom ändå igång till halv tolv tiden med övningarna. Fick inte ur mig mer än fyra, fem blev det tillslut övningar idag. Det första fyra var rätt lätta men sen den femte. Jag har problem att köra dem långsmat, men om jag inte kan dem långsamt så kan jag inte heller snabbt. Det tog tid idag alltså innan den tillslut satt, men idag så kopplade jag av med lite musik. Ja menar att jag satte på lite musik i boxen och spelade efter den. Det var rock, hårdrock och raggie ( jag kan inte stava till det men det är sådan musik som Boban spelade) det var rätt roligt att spela till musik. Men när jag kom till raggie så kunde jag konstatera att mellanrummet mellan hihaten och kaggen inte var rätt. Så jag fick ta och justera detta lite. Eftersom det är nu jag tror det är det iallfall, 17 år sedan jag spelade så har jag inte hittat rätt läge för alla trummor ännu. Lägg sedan till att det är mini padar och litet rack så är det inte lätt att hitta rätt avstånd till trummorna. Dock kan jag meddela att jag saknar en cymbal till och en som jag kan köra på klockan med. Skall nog bli nästa inköp som jag gör, näe nästa blir dubbelpedal och pad till detta. Men sen vill jag ha en cymbal till så jag kan köra lite latin på, det saknar jag just nu när jag jammade lite på dem. Men den ligger på 3000 så fan vet om jag får sen sådan nån gång. Det är många månades sparande för att få ihop till den.

Jaha då är det igen dags för mig att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: