onsdag 30 september 2009

Onsdag 30/9-2009 20:01

DAG: Japp dagen startade rätt tidigt idag för mig, men jag la mig som jag brukar till tolv tiden. Sov rätt bra inatt men vaknade av någon anledning till åtta. Och idag skulle en kille komma och kolla på lägenheten, de skall spränga cykelbanan här under berget. Så han skulle kolla om det fanns några skador i lägenheten nu. Men det fanns inte nått alls det står på berggrund så det är stabilt som bara den. Så när han stack då var nog klockan tjugo över åtta nått sånt. Då gjorde jag mig i ordning för dagen, och fick i mig lite frukost. Sedan drog sig tiden fram tills klockan slog tolv då drog jag till ica för månads inköp. Idag tog jag köttet först för det fanns billigt danskt kött så jag tänkte kommer jag igen så är det borta. Så första rundan så blev det kött, när jag hade fått detta in frysen så drog jag igen för andra rundan. Och frysen var klar redan i går kväll så jag satte igång den igår. Andra rundan gick bra men fick inte oxpytt och pommes fanns inte nått alls av detta. Troligen hade de inte packat upp det när jag var där, så jag skall ta en dag och inskaffa detta. Så hemma så packade jag upp detta och sedan ringde jag samtalet och jag skall dra på fredag dit och så får vi se vad som händer. Så sedan till tre tiden gick jag igång med middagen, hade idag revbenspjäll med strips. Jag fick lägga ut dessa i kylen så de var inte frysta när jag lagade till dem men det tog ändå en 20 min att steka dem. Imonn så får jag ta oxpytt och karré och lite pommes till detta så det inte blir dåligt. Så får vi se om det räcker tills näst nästa månad, det är tanken att jag tar och skippar mat nästa månad så kan jag spara lite. Men vi får se hur jag gör med det, beror på hur det går till fredag det. Hade planen klar men nu får jag ändra detta får se hur det går då. Men det skall nog gå det med, hoppas jag. Så kanske så skall jag köpa winzip med om stålarna räcker till. Men vi får se hur det går till fredag så tar jag sedan beslut. Kollade lite på teven när jag åt och jag var klar redan till fyra med maten. Så jag gick igång med lunchen redan till fem tiden. Men det var en tidigt dag med detta imonn så hoppas jag om jag får sova så blir dagen som den skall. Japp vi ses igen imonn om ni har lust.

TRÄNING: Japp idag körde jag stretchen, ja rygg stretchen alltså. Så jag är tillbaks på rätt spår igen tills måndag känns det som. Får vi se vad som händer med det på fredag bara, men hoppas det inte kapar på träningen bara. Men men det som händer händer så det är lugnt. Men det skall bli skoj att köra igång igen.

NOVELL: Jaha då blir det novell imonn istället då så går det bort på fredag. Och lördag? Ja det beror på fredag det men troligen så kör jag på lördag med, eller så går denna dag bort med, vi får se.

Jaha då är det tummarna som gäller igen då, har jag tagit hem storvinsten idag då. Ja in får veta imonn. Och jag ikväll, säger Tjingeling! :D :P :D 

Inga kommentarer: