fredag 25 september 2009

Fredag 25/9-2009 20:01

DAG: Jaha då är det natt igen då, fick i mig allt för mycket vatten igår innan jag la mig. Dock kan jag meddela att jag inte drack efter nio men innan vid åtta tiden så fick jag i mig en liter nått sånt. Så jag kom upp en fyra fem gånger inatt och det blev en kass natt igen. Vid tio så kom jag ur sängen och fick i mig frukosten. Sedan när klockan slog tolv så drog jag ner med tvätten och fick in den. Sedan följde en timme med musik innan jag var nere, nej det tog bara 40 minuter innan jag drog ner och hängde upp den. De nya tvättmaskinerna tar bara ca 40 min att tvätta klart, så då var jag nere och hände upp den och drog sedan till apoteket. Så fick strunta i omega3 hade inte råd men fick flux som jag skall köra nu om jag inte kommer till tandläkaren så skall jag skölja med detta en gång om dan. Så skall jag nog kunna komma en gång varannan år istället då. Det var inte så dyrt 68 tror jag att det låg på så jag skall nog kunna köra på detta ett tag. Det är fluor som man skall gurgla i en minut så stärker detta tänderna och håller hålen borta. Förhoppningsvis så tar detta även bort tandstenen och annat skit som man får på ett år, så skall jag borsta noga nu fram över också. Så förhoppningsvis så klara jag mig i två år tills jag måste dit. Så tog också ut lite på mina recept på psoriasis grejorna, nu får jag ta en dag lite längre fram och förnya recepten. Men det blir nog någon gång i nästa år det, om detta nu går annars så får jag lägga ner 300 igen på ny läkare för att få nya recept. Men vi hoppas på det bästa så jag slipper lägga ut det med. Japp kom hem och ringde till vårdcentralen de skulle ringa tillbaks innan kvart i fyra med de ringde inte så jag fick gå ner och ta upp tvätten. Och just som jag kom in igen så ringde de, men en hälsokontroll kostar mellan 500-2000 spänn så nä tack för det. Så det la jag ner men jag tog en tid så jag kan kolla upp om jag är allergisk mot rök så jag fick en tid till den 5é. Så får vi se vad de säger om detta, förhoppningsvis så får jag en remiss så jag slipper betala så kan jag kolla detta. Men det måste vara rök jag är allergisk mot, vad annars skulle det varit som jag fick besvär av? Ja vi får se vad som händer med det senare. Japp till fyra idag kom jag igång med maten, gjorde köttfärssås med spagetti idag och frös andra halvan av det. Men jag var sen idag tack vare tvätten så det tog tid innan jag var klar idag. Runt tjugo i sex så var jag klar då hade jag ätit upp, så lunchen kom nästan rätt på detta. Tog inte så mycket idag lunch med det blev en munsbit (även om jag säger mumsbit inte munsbit) ändå. Ja och betalat räkningar har jag också betalat av idag mellan det att jag satte igång maskinerna och hände upp dem. Kommer få ca 900 kvar denna månad, men jag vet inte om jag skall köpa winzip eller inte. Ja vi får se det lite längre fram, ja som jag sa så tar jag ställning till det lite lägre fram. Men det lutar ändå åt att jag köper det, så uppdaterar jag samtidigt som jag köper ny mcafee. Men då kostar det bara hälften av vad jag betalar idag om jag uppgraderar bara. Men vi får se hur jag gör, 900 ända till den 25é nästa månad är hårt. Så går 160 till klippningen då har jag 740 fram till den 25é, japp vi får se hur jag gör.

TRÄNING: Ja då skall jag köra en stretch imonn då får vi se om skadan håller för det. Men jag har inte känt nått alls idag eller igår, vi hoppas på det.

NOVELL: Japp då är det igen dags att gå på novellerna igen, som jag sa är det lite tid mellan men kan inte hitta på nått att göra så det får det bli. Och sedan en stretch på det så är dagen över för mig imonn. Och en storvinst på lotto förståss, tummarna.

Jasså det är ånyo dags för mig att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: