tisdag 21 juli 2009

Tisdag 21/7-2009 20:01

DAG: Jaha natt igen då ja, somnade inte förrän till fyra tiden igår. Sedan var väl natten okey men jag vakade trött imorse vid tio tiden. Kom ur den samma till elva och fick i mig frukosten, efter detta så satte jag igång med novellerna. Var klar till ett tiden idag med detta, varpå jag drog till ica och handlade lite. Fick ta nya pengar idag 185 spänn gick det på. Så idag har jag också bestämt mig för ny träningsmat, det blir en wok, cykling wok med grönsaker. Skall ut till fredag och köpa ingredienserna blir lite grönsaker och ingefära och farinsocker. Som skall in handlas resten har jag, näe, kycklingbuljong med skall jag skaffa det har jag inte. Så får vi se till måndag nästa vecka hur det smakar då, om det smakar bra skall jag lägga upp receptet på recept sidan. Tror detta kan bli gott men vi får se till måndag då jag tar det om det blev gott ändå. Så sedan drog jag igång med middagen redan vid halv fyra idag. Gjorde chili con carne det var gott har en sats kvar i frysen och en i magen. Så har jag halva dosen köttfärs tills imonn då det blir köttfärssås och pasta. Men jag glömde köpa ketchup idag när jag var ute så jag får ta en tur igen imonn. Ingen köttfärssås utan ketchup, e de inte så? Så kollade på matrix när jag fick i mig denna anrättning. Så på detta fick jag även i mig lite lunch, det sista av oxpytten och lite av köttbullspannan blev det idag. Måste nog inhandla lite mer av denna vara när jag drar ut på inhandlingsresan till den ja det är till tisdag jag skall köpa igen, minns inte vilken dag det är. Jo jag gjorde backup på hemsidan och böcker mappen idag det är inte alltid jag kommer ihåg detta men idag kom jag på det. Både på extra hårddisk och på USB:n jag sparar dubbelt för säkerhets skull. Så ja mer då? Jo men det kommer nere på novellinlägget sen. Näe idag var det nog för mig säger hej.

TRÄNING: Japp glömde nästan stretchen idag men klockan ringde så jag kom på det då. Jag åt lite mer idag om det är det som gör det att jag inte orkar lyfta nu. Men jag tror dock att det är sömnen som är mindre nu än innan. Jag hoppas på bra sömn inatt och sedan även tills imonn natt så kan jag inte skylla på det till torsdag i så fall.

NOVELL: Jadå körde de sista novellerna idag och vände på högen för nästa runda sen. Så imonn är det en månad av smärta som gäller. Tanken är att jag skriver klar sedan skall jag lägga in det i datorn resten av månaden. Och skriva ut det med var jag skall ha det någonstans vet jag ej, har ingenstans att lägga det bara. Men jag skall nog hitta på ett ställe med tiden. Jo sedan var det ju tävlingen jag är med i skulle tro att det kommer resultat nån gång i slutet på denna månad. Om ni väntar på det så kommer det upp så fort jag får reda på det här under denna notis.

Jaha då är det igen dags att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: