tisdag 24 mars 2009

Tisdag 24/3-2009 20:01

DAG: Jahapp ännu en kass natt då ja, tog gamla tabletterna igår men de tog inte alls. Somnade inte förrän till tre tiden, och vaknade ett antal gånger innan jag slog upp mina blå vid nio. Dock gick jag inte upp då jag var för trött och till min förvåning så somnade jag ett par gånger fram till halv elva. Seg gick jag upp och fick i mig frukosten sedan nån gång till tolv tiden körde jag igång med novellen, första dan med omgörning (gammal fint svenskt ord det) var klar rätt tidigt idag. Men när klockan slog halv tre fick jag i mig mjukisen och sedan innan jag visste ordet av så var det dags för middag. Tog de sista karréerna idag med klyft till det var gott mos det. Spanade på filmen jag spelade in igår, hard rain tror jag att den hette, dock hann jag inte se klart den idag. På samma gång slog jag av inspelningen på night rider, den stinker rätt gott den, och sämre och sämre blir det. Men nu slipper jag den iallafall. Skrev upp allt jag skall handla imonn idag på två lappar, kör två rundor för att få med mig allt. Men jag fick lite problem med IE8 när jag skulle godkänna räkningarna på Nordea idag och supporten hade inte en aning om vad jag skulle göra, så ingen hjälp där inte. Men jag såg att det gick igenom ändå trotts att det blev fel, så det är lugnt. Tror inte att mina räkningar denna månaden blir så höga som förra. Skall nog stanna på 8500 då har jag kvar 2500 och det skall nog gå bra denna månad. Köper för 1800 så har jag 700 att leva på till nästa löning. Och nästa månad så skall jag igen försöka att spara lite så jag skall inte köpa mat nästa månad. Kan då bara hoppas att inget händer så att det försvinner igen som denna månad. Behöver nog 6-7000 för att kunna fixa in manuskripten till förlagen, så jag behöver spara 4500 till kommer nog ta all tid fram till jag skall skicka in dem. Det tar två månader att spara 2000 om jag kan vill säga det är inte säkert att det går att spara så mycket vare gång. Men vi får hoppas att det skall gå.

TRÄNING: Japp det gick bra igår men sömnen infann sig inte alls igår kväll, skall testa att ta de nya tabletterna till torsdag så får vi se om det gör skillnad. Och en gång idag med så skall det nog bli bra ändå. Vi kan bara hoppas på bättre sömn till torsdags natt då.

NOVELL: Ja seg start på dagen idag, efter kass natt men det brukar det va efter träning. Men jag kom igång ändå, dock körde jag inte mer en två eller tre timmar idag. Jag läste igenom det och gjorde lite anteckningar på det sen tog det slut. Men jag gick omkring en timme till för att försöka lägga till det som inte var med. Och jag la till men skrev inte ner nått alls idag, skall lägga till lite till. Men det är inte så mycket att göra på dem mest detaljer att lägga till. Men som sagt jag kommer gå igenom den igen till fredag så skall jag se vad jag kan lägga till då. Jag går igenom punkt för punkt i mitt protokoll så om jag kan få in det så skall det kanske tillslut bli nått av det. Men det är mycket att pilla med och det tar tid fan vet om jag hinner med det. Vi får hoppas på det bästa eller hur.

Nä nu är det dags att gå en runda igen jag säger Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: