onsdag 15 oktober 2008

Onsdag 15/10-2008 20:01

DAG: Jaha dags för natt igen, vaknade med en eller ett par timmars mellanrum och till sist så var jag helt vaken till tre tiden. Jag drog på mig lurarna och låg en timme eller om det var två med dem på. Sedan efter det så somnade jag inte som jag brukar utan låg ett bra tag innan jag tillslut somnde. Kom till liv igen till elva tiden och fick i mig frukosten sedan var det dags att dra till min lille kompis. Vi kom in på konst idag och på det gyllene snittet, på grund av mina målningar. Kollade upp det idag på internet, ja det är en matematisk uträkning som inte ens går ihop. Det skall blida 1.6xxxx nått sånt men det blir inte så bara nära det. Då är det ingen matematisk uträkning utan en uppskattning. Som jag förstod när jag kollade fakta på internet så kan man få det gyllene snittet i allt, alla former kan läggas in i det och allt kan få de talen. Och varför då det går inte ihop, ja talen är nästan 1.6xxx men det felar hela tiden. Det stod nån stans att man skulle lägga det gyllene snittet på en kropp så får den rätta proportion. Ja men talen går inte ihop så det kommer nära. Och som ni vet nära skjuts ingen hare. Sedan har nån fått för sig att räkna på allt och allt går att få in i det. Då är allt gjort i det gyllene snittet, nä men det är nära. Nära skjuts osv... Ja så var det med det gyllene snittet, om allt kan få dessa tal så var är meningen med det. Lägg sedan till att den matematiska formlen inte ger talen men nära dem. Så jag har en bok om proportion och hur man skall lägga ögon mm, räknar jag på det så är det nog samma som det gyllene snittet det med. Det är som nån kärring på teven som la tal på alla ord och kom fram till samma tal hur hon än räknade. Och då kunde hon förstå att gud fanns, japp bacon säger jag. Sedan kan jag lägga till att vill man så kan man få allt att gå ihop även om det inte gör det. För denna saken skulle är det nog inte fel att lägga upp målningar enligt detta men inte fan blir det så mycket bättre för det. Särskilt som man kan få fram det hur man än gör. Så mer da? Väldigt lång utredning om det, var det nån som ville veta det. Nä! Ja jag tog en promenad hem idag i regnet kom hem precis som klockan slog 14:30 och det var mjukis dags. Tog min sista banan idag skall köpa mer på fredag mellan tvätten, okey det finns inte banaer mellan tvätten men tiden mellan tvätten då da. Så sedan körde jag middag vid fyra efter stretchen, tog färdig lagat idag. Hade en bytta med chili concarne och ris till detta. Ja har bestämt mig för vad jag skall ta till träningsmat. Strimmlat kött och pasta får det bli, skall kolla pris på detta till fredag då jag skall inhandla det. Jag köper två kyckling file vad kostar köttet då, jag har ingen aning om detta skall se till fredag. Har ett paket kanske kan jag köra halva paketet och andra halva till torsdag. Men vi får se vad det kostar emot kycklingen. Ett paket kött är rätt mycket i men koll på fredag. Hu vad det var långt idag då.

TRÄNING: Jaha dag imonn för att kör igen, tror jag skall ändra lite tills imonn. Det är baksidan arm som jag kör utmattning på sedan mer baksidan. Jag tror jag skall köra tre set på första sedan utmattning på nästa övning. För utmattning är menat att köra sist på en övning och sedan inte mer. Så skall jag försöka hålla högre tempo med, sist gick det inte men vi får se imonn.

NOVELL: Ja intet på denna front idag, men till lördag så skall jag förhoppningsvis få nått ur mig. Skall bli skoj att köra på lite det var ett tag sen nu.

Jaha dags att säga men inte som jag brukar idag jag säger Tjingeling! :D :P :D 

Inga kommentarer: