fredag 18 juli 2008

Fredag 18/7-2008 20:01

DAG: Ännu en natt som var bra att jag vaknade inatt såg jag imorse när jag såg att jag tagit av mig handskarna under natten. Måste erkänna att jag inte minns att jag tog av mig dem. Men jag vaknar och är rejält seg och tar av mig dom utan att jag minns att jag vaknat. Vad vad det jag sa börjar nog bli gammal. Kom igång idag vid tio tiden frukost på det sedan körde jag igång med novellen. Detta är novellen som kommer först i tävlingen, den röde mannen, sedan har jag en till tävlingsnovell, kvisthålet, det är den andra tävlingen som skall in i oktober tror jag det var. Senast förste okober såg jag nu i mina papper. Sedan var jag klar till 14:30 med den och då var det dags för min mjukis sedan var klockan 15:00 och det var bra en timme till middagen skulle lagas till. Så jag slappade med lite musik fram till, näe jag körde muisk fram tills jag åt och över det faktiskt. Tog bort den just efter middgen faktiskt. Tog köttbullar med mos igen och ketchup till igen det är gött det. Har idag kommit fram till att jag skall köra en bacon och ägg månad nästa månad. Vhadhän betyder detta må hända. (gammal svenska om ni inte förstått det än) Det innebär att jag inte köper nån mat nästa månad utan lever på det jag har. Förr i tiden så kunde jag få ihop 3000 spänn på att inte äta, och detta betyder inte att jag inte äter alls men jag lever på det från förra månaden. Nu idag för att mitt ekonomiska läge har ändrats så kanske jag får ihop en tusen lapp hoppas jag, det hade nog gått att spara 2000 men jag tror att jag måste köpa lite mer kött så då går en tusen lapp till det. Man jag har inget alls i min buffert idag alls, det gick till boxen ja digitalboxen, detta känns inte alls bra på det hela taget. Skulle ha gått ut och handlat idag men håller mig tills imonn. Har fått in lön idag så jag skall palla 300 till ris pommes och lite annat. Så kommer jag nog klara av det med hoppas jag. Jo idag öppnade jag ett konto på Youtube för mina videos som kanske kommer på min hemsida nån gång om jag tror det blir bra. Jag vet inte om det går att länka till hemsidan jag har inte riktigt fattat hur det fungerar men jag kommer nog på det när jag pillar med det lite. Har tänkt att var lite rolig, men jag kan inte minnas om jag var nått rolig nån gång. Vad sa jag om dåligt minne eller? Vi får se hur det går med det i framtiden. Sedan skall jag uppdatera hemsidan till söndag så har jag nått att göra den dan. Skall lägga till en länk till länksidan och ändra på besöksräknaren får se hur jag gör med den då, har inte bestämt mig ännu. Ni får se till söndag om ni har lust att titta in då.

TRÄNING: Japp ingen träningsvärk idag heller, det måste vara att jag inte lyfter tungt som gör att jag inte får träningsvärk. Men det känns bra förutom armen som gör ont, men det kan vara tillfälligt med vi får se nästa vecka.

NOVELL: Japp idag körde jag en runda på den röde mannen, vad jag gjorde da? Jo jag la till sinnen på allt, har en förmåga att bara få med ögonen första rundan. Detta gäller dock inte allitd men ofta så blir det så, men det går att få till sen så det är inga problem alls att få till. Jag körde framt till 14:30 då hann jag läsa igenom det med. Jag la till 17 punkter och la på en eller två sidor till det hela. Denna novell behöver jag inte bekymra mig om längden. Den får vara 50000 tecken så det är lugntjag har väl en 19000 tecken nu och det är 13 sidor så det är lugnt på det hela taget. Skall nog, och jag säger nog för jag får se hur jag sover först, köra på kvisthålet imonn och sedan skriva ner det till tisdag tror jag. Så jag har tid att dra till ica imonn innan stretchen hoppas jag, nån cykel blir det inte imonn som det ser ut idag.

Japp lång blogg idag vi ses imonn om ni har lust vill säga HEJ! :D :P :D

Inga kommentarer: