torsdag 6 januari 2011

Torsdag 6/1-2011 21:42

DAG: Japp natt igen då ja, somnade tidigt igår redan till tolv tiden, varför jag somnade så tidigt vet jag inte riktigt men det är nog tidigare dagas sömn som gjorde det. Sov sedan till, ja vad tror ni?, sju då jag var uppe på toan. Men efter detta så lyckades jag somna igen fram till nio sedan tio och till sist elva då jag tog mig upp. Bra sömn natt alltså inte så ofta detta händer. Så fick i gång musikdatorn och så drog jag i mig frukosten. Efter den samma så gick jag loss på musiken, körde detta idag fram till kvart i tre, ja jag glömde tiden idag. Men drog sedan till träningen när klockan ringde till tio i tre. Tränade och stretchade och så middag på detta, maten smakade lika bra idag skall köra samma ett tag framöver nu. Så kollade lite på teven med men idag när jag var tidigt så såg jag mythbusters nytt avsnitt. Kanske det är idag de nya avsnitten går, skall kolla upp det en dag, ninja (Det ordet går inte skriva i flertal som ninjor det är inte rätt men hur stavar man då?) idag en gammal myt som de tog igen för fansen var inte nöjda. Så om någon undrade om det, näe trodde inte det heller. Så mer? Jo det är roman imonn då och så måste jag dra ut och handla lite med. Skall köpa träningsmat och lite bröd, ja lite till blir det nog med. Så ännu mer? Nej inte mer idag kommer igen imonn med mer struts.

TRÄNING: Japp körde på idag och det gick väldigt bra idag men lite trögt gick det på intervallen men bara till att börja med sedan fick jag fart igen. Så en bra träning och så höjde jag alla tyngderna idag, ja men bara på pappret idag. Till måndag så skall jag köra med höjd tyng får se hur det går då. Men får jag nog med sömn så skall det nog gå bra det med.

ROMAN: Japp vi får se hur jag sover inatt då och vad som händer imonn när jag sätter mig för att skriva. Som vanligt hänger det på sömnen.

MUSIK: Japp jag gjorde en ny låt idag och det gick inget vidare alls. Jag skulle lägga in en basslinga på pianot idag och det gick bra trodde jag ända tills jag la på det andra. Kan meddela att det är förbannat svårt att få det att gå i takt. Jag började med att lägga pianot sedan basen men det gick inte alls i takt. Så jag tog basen först och sedan resten men det gick inte heller i takt, suck. Så tillslut så slog jag på quantiliseringen (har ingen aning om hur det stavas men nått sånt tror jag) men då sket det sig igen för slagen kommer då i takt men min basslinga gick inte i takt. Om man spelar trummor så går allt på ett å två å tre å fyra det är lätt, ja iallafall rätt lätt, men pianot spelar inte på ett eller å utan där emellan. Och när jag då la på att det skulle komma i takt så blev det inte min slinga längre den lät helt annorlunda. Men jag behöll det ändå får då går det i takt men längre kom jag inte idag. Jag har kört idag 12 takter inledning det var allt jag hann med idag, och då glömde jag att jag skulle sticka till tre så jag fick spara och dra bara idag. Men jag har en inledning och jag har valt ut trummor som jag skall ha med men inget mer än detta. Vi får se hur det går men till måndag har jag lite mer tid så skall jag nog kunna få ur mig lite mer. Vi får se hur det går med det.

Jo jag vann inte nått igår heller ni måste hålla tummarna lite bättre till lördag tack. Nu säge jag Tjingeling! Skrattar Ler med tungan ute Skrattar

Inga kommentarer: