onsdag 19 januari 2011

Onsdag 19/1-2011 20:04

DAG: Japp natt igen då ja, och igen en rätt kass sådan med, somnade inte förrän till två tiden igår. Fick för mig att jag skulle testa nytt igår så till tolv tiden tog jag av lurarna och tänkte nu kan jag nog sova ändå. Nej det kunde jag inte alls det, så jag låg vaken till två innan jag tillslut lyckades somna in. Och sov jag sedan bra då nä jag vaknade med en timmes mellanrum fram till fem tiden. Efter detta så sov jag fram till sju tiden men låg kvar i sägen tills klockan slog elva. Dock så somnade jag ett par gånger under denna tid med bara korta stunder. Seg var jag när jag kom upp och till tolv tiden så drog jag igång med romanen. Körde den idag fram till halv två tiden då jag satt mig framför datorn och kollade upp hur jag skulle skriva texten. Jag har köpt en PDF men info på hur man gör så jag satte mig och läste detta idag. Men kom inte så långt idag på det innan jag drog i mig en mjukis vid halv tre tiden. Efter detta så gick jag igång med middagen, hade idag fläsk med mos, gott mos, som jag inmundigade till min serie. Efter detta så slog jag igång Discovery och såg på tank battles från Ryssland. Ett tag såg jag detta sedan diskade jag och satte mig igen framför datorn och pillade med texten. Läste fram till sidan 50 ca av lite över 200 sidor så det är ett tag kvar innan jag kan det som står där. Men jag fattade mer denna gång och skall imonn gå på igen så får vi se vad som händer med det. Så sedan kollade jag upp vad en dator med dubbla kärnor kostar begagnat den ligger runt 4000 så jag på blocket men jag kan köpa en ny för 5000 så ingen större ide att köpa begagnat tror jag. Men mer om detta nedan på musik. Så mer? Nä inte mer idag kommer igen imonn med mer efter träningen kan bara hoppas på bättre sömn inatt då. Jo så är det lotto idag idag så jag hoppas på era tummar så skall jag nog få en signal från de som ger kapital. Vi hoppas på det.

TRÄNING: Ja två dagar med kass sömn är inget vidare att ha med sig till träningen men får jag bra sömn inatt så kommer det gå bra ändå hoppas jag. Körde bara en ryggstretch idag inget mer, och packa väskan.

ROMAN: Japp körde på idag igen och det gick rätt bra idag trotts kass natt. Men måste lägga till igen har inte kört så bra på slutet i kort storyn så jag måste lägga till där. Sedan även när jag kör över till datorn med förstås.  

MUSIK: Ja igår så fick jag ett mail från cubase den nya 6 an har kommit och jag kan uppgradera till den för endast 1000 spänn men då måste jag ha ny dator med dubbla kärnor så det kan jag inte göra nu. Men de har lagt till en som ger rätt mycket mer i grejor den heter nu cubase artist. Så jag kollade upp som jag sa ovan på begagnat men skiljer bara 1000 mellan ny och begagnat så. Men så måste jag ha ny skärm med då kommer det gå på 7000 och så programmet för 1000 så 8000 och det har jag inte men erbjudandet gäller fram till juni om jag inte såg fel så än finns tid. Hoppas jag vinner i kväll så eller vinner tävlingen och får 1500 till ny skärm. Ja tummarna tack så kommer det smälla till.

Det är dags för mig att säga Tjingeling! Skrattar Ler med tungan ute Skrattar

Inga kommentarer: