tisdag 4 november 2008

Tisdag 4/11-2008 20:01

DAG: Jaha dags för kväll igen då, konstiga dan igår så när jag skulle lägga mig så var jag rejält trött. Ögonen gick igen på mig men fick jag sova da, näe, jag tog tablett men den tog inte med en gång. Jag låg till elva så tog jag på mig lurarna, hade dem på tills klockan ett eller om det var två. Så somnade jag men bara till fyra då jag var uppe på toan sen var det slut på sömnen för den natten. Jag låg till fem innan jag igen tog på lurarna tänkte att lite musik sedan lite sömn. Men det sket sig jag tog av dem till sex då alla morgonprogram började men det gick inte. Gick upp och duscha till kvar över sex nått sånt. Så fick i mig frukosten och lyssnade på musik. Jag brukar lyssna ett par timmar så det inte är så tidigt att börja. Sen tar det en evighet att komma i stämmning när jag vaknar så tidigt med. Men jag var inte sysslolös udertiden jag lyssnade jag gjorde bakgrunds koll på grisen. Så till tio tiden eller om det var elva tolv så drog jag igång men novellen. Var klar till två idag då jag inmundigade en mjukis. Sedan slöade jag fram tills klockan fyra då jag började med maten. Tog sista på hamburgarna idag två med pommes till, brödet var en dag över tiden på. Men det gick att äta det ändå, två av dem gick inte att göra det med. Så dom åkte i korgen, det går inte att gå ens en dag över tiden på bröd då är det mögligt. Så sedan till middagen så kollade jag på inspelad teve, men det var från fel tid igår när jag ändrade tiden. Så det var inget att se på. Mer? Jo strömmen gick idag vid tre tiden nått sånt jag såg att datorn startade om. Men jag hade musik på så jag hörde inte brandalarmet som gick igång när strömmen gick på. Men tillslut så hörde jag miss ljud i lurarna då var det klockan nere på första våning som gick igång. Jag rusade ner och skulle stänga av den men en dam hade hunnit före. Men jag stack in mejseln och fick tyst på det. Decibellen (stavas nog inte så men ni förstår va) var enorm nere i botten när jag kom ner. Men det var knappt nån hemma så och jag hörde inte att den var igång heller. Så hon hade ett larm som inte hade batteribackup på, vem fan bygger ett larm som inte har ström om stömmen går? Förbannat skumt system. Går då strömmen så kan hon inte få hjälp alls. Larmet stängs av bara. Det är ungefär som ett inbrotts larm som stängs av om strömmen går, smart eller, näe! Så mer? Näe.

TRÄNING: Det var en tämligen kass dag igår på träningen, den var väl inte så kass men att jag inte orkade ben gjorde den kass. Jag orkade förra gången ju, men det har nog med tiden jag tränar. Annars har jag frukosten och lunchen nu hade jag bara frukosten. Jag vet inte om det har nått med det att göra men jag var svag om aldrig förr. Jag orkade bara ett set utan hjälp, förra måndagen så gjorde jag alla tre utan hjälp. Men vi får se till nästa måndag så kan jag veta bättre. Annars känns det bra att träna, nu när jag har bestämt mig för att gå ner i vikt på det jag är för tung på nu. Jag skall göra det rätt inte fuska till det, det har jag bestämt mig för nu. Så vi får se till torsdag hur det går.

NOVELL: Jaha även om jag kom igång sent idag så hade jag att göra innan jag satte igång. Jag dammsög nätet på grisuppfödning, och jag hittade det jag ville. Vad de äter, hur gamla de är när det slaktas mm. Så jag hade gjort en bra start på det innan jag började. Så tänkte jag även på början undertiden jag gick runt här, så när det var dags så kunde jag köra på bara. Han sitter vid frukostbordet och sänker tidningen. - Skall vi inte ta och skaffa en gris! Viket hans fru finner synnerligen lustigt. Men en kompis på jobbet har skaffat en minigris till sin dotter. Och att det var en minigris tycker frugan är ännu roligare, lägg sedan till varför han tycker att de skall skaffa en. Varför? Jo Erik sa att den var fräck och den blev rumsren på två veckor. Viket hon tänkte okey hur gammal är du är en minigris fräck? Men hon får honom att ändra sig genom att säga att det blir ingen minigris. Och lille gubben bli sur och röd om flinten, han tycker att en minigris är fräck. Men hon säger för att han inte skall förlora allt att han kan skaffa en rikgit gris som de kan slakta till jul. Du kan ha den i garaget på din sidad då. Ja vilken bra idé. Dit kom jag idag sedan tog tiden slut och jag hade inte mer påhittat idag. Men imonn så kör jag igen, så smyger sig grisen in. Jag har en känsla av att det inte är en helt vanlig gris. Bara en aning...

Jaha dags att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: