fredag 7 november 2008

Fredag 7/11-2008 20:01

DAG: Japp igen börjar vi med natt, la mig igår som jag brukar kanske lite senare än vanligt. Men det gick inte att somna alls, så till ett drog jag på mig lurarna och låg en timmer eller om det var två. Sen somnade jag tillslut och vaknade igen, tillslut så vaknade jag vid nio tiden och hade då sett att jag glömde dra ner perisennen igår kväll. Jag vaknade och somnade och varje gång jag vaknade så tänkte jag på persiennen. (dock kunde jag konstatera att det regnade ute idag så det var lugnt) Tillslut så vanknade jag sista gången till tolv och kom ur sängen och hade ätit frukosten till ett. Så det blev en sen start på dagen, även rätt seg start på den samma. Så jag körde igång men novellen till halv två tiden så jag fick inte mer en timme att skriva idag men det får gå med så kass start på dan så. Drog i mig en mjukis och drog sedan till ica för lite inköp, köpte för 133 och fick ta det på kontokortet för jag hade inte pegar i fickan. Så nu är det nere i 500 ja 550 nått sånt så nu får jag leva snålt. Jag fick med mig en pocket från ica idag såg den när jag skulle betala. Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist (med ursäkt för felstaving) hann efter maten läsa lite skall få i mig lite till efter bloggen. Börjar lite skitet om jag får säga så men det får jag se om det blir mer av det eller? Och som vanligt när jag läser så fattar jag att jag har en jävla lång bit kvar innan jag kommer fram till mitt del mål, publicering. Men jag är nyfiken på hur han skriver, så det skall bli skoj att läsa. Hade tänkt en Koontz till men den får vänta ett tag. Jo sedan hade jag ett bottenapp igår på aftonbladet hade en (1) som läste igår. Måste vara sämsta bloggen i stan eller?

TRÄNING: Japp har ont i axeln idag tror det var av att jag ändrade sättet att köra på rodden. Skall se om det går över om ett par dar och så skall jag nästa torsdag se om det gör ont igen. Nu gör det ont om jag lyfter amren rätt fram inte åt sidan som innan. Det måste vara nya rätta övingen jag körde som man skall göra igår. Fan jag skall göra då vet jag inte men vi får se till nästa torsdag om det finns kvar då, eller kommer igen.

NOVELL: Japp körde på novellen idag med även om det inte så mycket tid att köra idag. Jag har kommit på, det har jag sagt innan med, att jag inte låter karratären att få liv på riktigt. Det är ett genomgående fel jag gör när jag skriver, men det skall jag rätta till nu när jag vet att jag gör det. En timme idag men jag kom fram tills middagen var serverad och han hade inte kommit igenom betongen ännu. Och han är slut i kroppen, sitter på ändan hela dagen så tar kraften snabbt slut. Kör igen imonn hoppas då på bättre sömn då. Jo sist så mailade jag om tävingen den blir klar nån gång tills början av nästa år så det är ett tag kvar tills dess.

Jaha dag att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: