tisdag 16 september 2008

Tisdag 16/9-2008 20:02

DAG: Japps som vanligt så börjar vi med natt, kass som bara den inatt. Kom i säng tidigt igår men vaknade med mellan rum (vad är motsatsen till jämna mellan rum?) sedan när klockan slog tre så kunde jag inte somna om igen. Jag drog fram mobilen och lyssade på lite musik, hade på mig dem i en timme ungefär sedan la jag mig igen. Och lyckdes somna igen, vaknade till elva men låg kvar och somnade igen fram till halv tolv. Så rätt bra sömn till morgonen iallafall. Japp upp och fick i mig frukosten sedan drog jag igång med romanen. Körde på den fram till två tiden då pennan tog slut, jag hade en till men sist jag var nere i butiken hade de inte min penna. Så idag efter mjukisen så drog jag till butiken, tror det är bokia om jag inte minns fel, men de hade inte min penna idag heller jag fick köpa annan. Den fanns i rött men inte i blått så jag tog en Pilot G-2 07 den är inte lika att skriva med men det får gå, den är rätt hård att köra med. Så sedan hem och körde igång med middagen, kotletter med pommes. Idag så ändrade jag lite på stekningen, hade dem i lite för länge förra gången. (dem var det samma kotletter som förra gången, näe!) så förra gången så var de aningen torra faktiskt. Men idag blev det bra, dock var jag tvugen att köar ena längre för den hade lite tjockt ben så den stekte inte som den skulle. När jag tog upp dem såg jag att det var blod i en av dem som legat in mot väggen, så jag fick steka på den igen. Jo idag kom målaren och drog till väggen, så nu är det klart iallafall men han får nog komma en gång till när listen till fönstret kommer. Om den inte är målad när den kommer vill säga, det får vi se då när det inträffar. Mer? Näe inte idag.

TRÄNING: Ja lite känningar (stavas det så?) av igår idag med men lite konstigt är det för första veckan så kändes det inte alls. Så jo nästa gång jag skall träna så kommer jag vara ett år äldre, den 18:e i 9:onde så fyller jag ett år till. Konstigt med denna dag kommer igen varje år, ett år äldre varje gång, skumt.

NOVELL: Japp har täkt på tävlingsromanen idag kommer nog gå direkt ner i papperskorgen tror jag. Men jag har fått den bättre än innan då är jag nöjd. Det står tema valfritt betyder inte det att jag får välja teman som jag vill? Skräck är mitt tema, det är väl ett tema eller? Men den går rätt i runda pärmen, och det är okey jag vet att de inte vill ha den men jag har gjort om den så. Så idag körde jag på romanen fick nog ut mig en sex sju sidor idag fram tills pennan tog slut, kan meddela att jag tog reserven ett tag men såg att jag inte hade så mycket tid kvar så jag gav upp. Och drog att inskaffa den samma, men lite kasst resultat. Jag fick läsa igenom massor med sidor idag innan jag kunde köra på, hade kommit längre än jag minndes. Så kör denna imonn med sedan skall jag köra på "romanen" en gång till blir nog på fredag om allt går som det skall. Lördag hade jag tänkt köra klart på nya novllen, så jag får stroyn klar till nästa vecka. Då det är slut på tävlingar för mig för i år. Skall nog vara med på mitranias tävling nästa år den är i början av året. Så får vi se om jag är med nästa år i SKRIVAS tävling eller om de går iväg innan dess. Men det blir nog slutet av 2009 som jag skickar dem så jag hinner nog med det. Japp slut för idag.

Jaha slut för idag tack för idag säger jag och även lägger jag till ett HEJ! :D :P :D

Inga kommentarer: