fredag 12 september 2008

Fredag 12/9-2008 20:02

DAG: En på det hela taget rätt bra natt, vaknade inte så många gånger och kom först till sans vid nio men låg kvar. Vaknade sedan ett par gånger men tillslut så stod jag upp ur min bädd vid halv elva. Rätt bra utvidad med, så på detta följde frukosten och sedan körde jag igång med "romanen" var snabbt klar med den till en tolv tiden nått sånt var det nog. Sedan har jag fanimej inte gjort mycket på det hela taget idag. Men jag var på ica idag och fick mig lite grejor som fattades. Nu har jag 80 spänn kvar skall räcka till den 25é. Laddar för morgondagen när jag skall göra mr skann skall upp till halv tio sedan gå härifrån till elva, vidare från brunnsparken vid tolv tror jag att det var har inte tiderna riktigt klar just nu men sedan till wisegrensplatsen (okänd staving på denna plats säkert fel) så är jag framme vid sjukhuset. Skall vara där till ett men kommer i tid annars får man böta, har inga pengar alls. Kan bara hoppas att det inte kostar nått, fan vet om det går men jag har lite stålar som jag kan ta om de skall ha nått. Jag vet inte om man betalar om man fått remiss? Kan inte det riktigt men hoppas att det är gratis har lite stålar kvar så. Så såg på jearnyman idag kommer nog inte gå mer en en säsong den så kommer termenator igen. Mer? Näe inte idag inte men kan säga igen om tummarna, ni fattar va!

TRÄNING: Jaha gick bra igår bättre än jag hade trott, får bara se om jag kan göra om det till måndag. Benen är tunga att köar, största muskeln i kroppen, låren, går åt mycket syre till det. Men jag körde första gången när jag körde knäböjen först sedan benspark då gick det bra. Men jag skall inte rotera förrän nästa månad, så nu kör jag utfall benspark knäböj så det är rätt hårt men skall ta i mer nästa gång så skall det nog gå bra. Så mer då? Näe inte på denna punkt, ses.

NOVELL: Japps snarare "roman" idag då jag körde på en sista gång på den. Jag satte mig ner och körde sex sidor och såg var jag kunde dela det och det gick bra att dela så, jag behövde inte lägg till nått alls. Det gick att dela av det så att det fanns nått att häga upp det till nästa kapitel. Det gick bar och gick illa snabbt idag. Jag räknade lite fel idag med, kan erkänna att jag inte är bra på att räkna, så jag delade upp det i sju kapitel och hur fan räkande jag till åtta. Men jag räknade inte första kapitlet utan började på ett på andra, så jag hade fått in åtta kapitel iallafall. Som sagt jag är inget vidare på att räkna jag inte. Så jag skrev ut en kopia med denna nya text som jag kollade en gång till och då var det lite mer fel på texten, jag har tendens att få dubbla mellanslag på mitt nya tangentbord. Så det var detta jag missat men en kopia ut skriven och sedan en liten lapp med i ett kuvär med namn, adress och romanens namn. Skall köpa ett paket som jag kan stoppa det i sedan en dag, men nu är jag klar med det, för nu iallafall. Så skall köra romanen en vecka sedan skall jag skicka iväg det så är jag av med det. Men jag måste ta av bufferten för det har inte pengar kvar nu, snyft. Så skall jag köra klart den nya novellen med så får jag sedan köra den mellan romanen och bryta av lite. Då är jag uppe i 18 kollade just detta trodde jag hade mer men har 18 just nu kommer upp till 19 med bodybuildern. Får se hur långt upp jag skall gå 20-22 tror jag blir bra. Det börjar tunna ut sig på novell fronten just nu har inte så måga kvar att skriva. Jag har rätt många kvar men det är inte skräck utan sf. Skall kolla lite det är rätt många sf just nu men har nog 2-3 skräck kvar just nu. Jag har ett gäng med mail börjor kvar kan köra en om dan en vecka så har jag ett par till. Det är roligt med börjor för man har igen aning om var som kommer ur en. Man sätte sig ner och kör 7 minuter utan att tänka bara skriv ner det som kommer ut. Många av mina noveller är börjor från mina skriv kurser. Oj vad långt idag då, kanske för att jag sov bra i morse eller? Nä nog för idag säger ses imonn.

Ja imonn kommer magnet eller är det mangnet rönkten eller är det rönken är inte vidar på svenska eller hur? Japps jag säger som jag brukar HEJ! :D :P :D 

Inga kommentarer: