fredag 26 september 2008

Fredag 26/9-2008 20:01

DAG: Jaha dags ingen, kom till sans idag till tio tiden, efter rätt bra natt men sen insomning. Hade igen glömt att fälla ner perisennen men idag var det ingen sol som tur var. Frukost på det sedan körde jag igång med nya novellen, idag har jag bara samlat info. Var klar med detta till en tre nått sånt, då jag drog till ica och hämta paketet med ja. Jag fick mitt usb minne idag så jag laddade ner virusskuddet till det med innan maten. Jag stack vid tre kvart över nått sånt och kom hem så laddade jag ner nya mcafee. Efter visst krongel så fick jag även in virusskyddet i usb:n. Så sedan fick jag detta att fungera men när jag skulle sätta igång men det nya programmet så sket det sig. Det låste sig och fungerade inte alls, jag ladda om det ett par gånger men sedan gav jag upp. Får ringa om det men skall vänta tills den stora anstormningen har lagt sig hos dem. Så sedan skulle jag försöka eftrsom jag hade mitt nya usb minne att föra över video till det men det gick inte alls. Skall kolla uppe på hemsidan om det står nått om det det kanske inte går att göra så alls. Det återkommer jag om tills imonn om jag får tag i info:t tills dess. Skulle inte förvåna mig om det inte ens går att göra så, men jag är säker på att det stod att det skulle gå. Jag vill till och med minnas att jag frågade det. Jag kan minnas fel. Men vi får se hur det går. Jo jag har äntligen uppdaterat hemsidan det var målningen och virusskyddet som jag la till idag om ni vill se. Ja virusskyddet är bara ändrat nummer på så det är väl inget att se på. Så det ordnade sig tillslut med hemsidan, det brukar bli okey igen men det tar tid. Jo jag fick ju ett U3 minne men det var inte så jätte bra ändå. Jag fick tre gratsspel men när man kör dem så hackar de tackvare att det går långsamt att köra dem genom minnet. Så det var väl så där. Japp mer da? Näe inte idag kommer igen imonn om ni har lust till det.

TRÄNING: Ja intet på denna front idag inte, men kommer igen imonn med stretchen iallafall.

NOVELL: Japps drog igång idag med nya novellen fick upp bra med info på legioner och även om mat i antika rom. Detta skrev jag ut för att kunna kolla upp undertiden jag skriver. Jag försökte lägga upp det idag, ja med info:t jag fått men det är inte lätt att få grepp om det. Jag har skapat namn och nummer på de olika, jag minns inte vad det heter men typ trupperna, så jag har kommit en bit på väg iallafall. Skall gå igenom det mer imonn. Hade lite bråttom idag för att hinna handla och fixsa datorn. Men jag har börjat lägg upp det. Det är inte lätt att hålla alla termen i huvudet när det är nytt. Jo jag hittade en lista med rommerska namn med det var bra att ha. Så lite har jag gjort men skall lägga upp det imonn. Tror dock inte att jag är klar tills imonn tar nog lite mer tid. Sedan skall jag lägga upp storyn med när jag väl fått ordning på det hela. Kan säga att det är jävligt mycket folk i en legion drygt 5000 man var av 1000 av dem är smeder och annat som inte strider alls, eller om det var 6000 man minns inte just nu. Men skall fixa till det tills imonn. Har bara ett par scener (stavas det så?) att gå på just nu, men har kommit på lite till idag. Så jag får göra om lite till i storyn jag trodde inte det var så många. Det var inte med i min plan, men det går att justera.

Jaha tror nog att det inte kommer att gå att lägga om filen till usb:n min vanliga tur. Näe säger HEJ! :D :P :D

Inga kommentarer: