söndag 6 juni 2010

Söndag 6/6-2010 20:05

DAG: Jaha lite sen idag ja, men jag pillade lite med hemsidan idag på internet så det tog lite tid. Men nu till natten, sov illa inatt låg först med musik fram till ett sedan ända fram till tre innan jag lyckades somna. Så en kass natt och sedan vaknade jag redan till åtta idag men orkade inte komma ur sängen så jag låg kvar till halv tolv. Hade inte farsan kommit idag hade jag legat kvar till tolv. Men jag kom upp och fick i mig frukosten och sedan var det att vänta på farsan. Han kom till ett tiden då hade jag dammsugit och gjort mig klar för att gå igång med webprogrammet. Men han stannade inte låg stund så efter det gick jag loss på programmet. Och idag gick det strålande och jag fattade allt på en gång, kan meddela att jag gjorde rätt redan i fredags men testade fel bara. Och ja jag kommer använda detta för att bygga sidorna. Problemet jag hade var att jag skulle göra över 30 sidor nästa alla likadana. Då trodde jag att jag skulle få kopiera över allt från en sida till alla andra men så är det fallet. Jag lärde mig idag att jag kan använda “Dynamic Web Templates” så kan jag göra en sida och föra allt över till alla andra. Precis det jag behövde och det jag skall använda, dock inte på alla sidor men nästan alla. För det gör alla sidor samma och det skall inte alla sidor vara. Men det underlättar när det bara är att köra på och sedan spara sidan som en ny sida och allt är klart på den. Så detta var viktigt att lära sig, och när jag inte är jäktad så kan jag förstå det med. Nästa gång kanske till söndag så skall jag lära mig formulär och då kommer det upp en sida där ni kan maila mig utan att jag vet vem ni är. Det var som jag hade innan men fick ta bort när frontpage stödet försvann. Och lite nya med har pillat med detta idag och fått en hög med grejor klara för sidan idag. Men det är mycket information att samla och ställa i ordning, så jag får gå loss på detta när jag har tid över så jag hinner få ihop allt tills jag skall börja att bygga. Så sedan till halv tre tiden så drog jag i mig en mjukis och satte igång med middagen. Idag hade jag köttbullar och pommes, det var gott och jag kollade klart på min serie som jag inte hann igår. Sedan blängde jag lite till när jag åt lunch, jo jag måste kolla om det kommer nått på filmkanalerna med. Får kolla efter bloggen, nu var det nog allt för idag. Ses igen imonn.

TRÄNING: Japp har lite ont i axeln idag så jag lyfte nog för högt i måndag. Skall kolla upp detta tills imonn så jag inte får mer ont. Så hoppas vi på sömn inatt med så skall det nog gå bra.

NOVELL: Jaha då får vi se om det kommer nått svar nästa vecka då…

ROMAN: Japp till tisdag skall jag gå loss på denna punkt igen då. Men det är efter träning och kommer troligen vara trött den dan. Men har jag tur så sover jag bra under natten, det vill säga att jag somnar runt ett tiden. Så skall jag nog få till lite ändå hoppas jag.

MUISK: Jadå skall vi se vad vi gör imonn då men jag tror jag håller mig till att lära mig spela låten. Skulle börja på lite till hemsidan med om jag skall hinna få detta klart innan jag börjar bygga. Plötsligt har jag inte alls så bra med tid som innan.

Ja vi får se om det kom in nått på lotto, sedan vet i fan om jag skall spela igen. Har 500 kvar och då om jag spelar så har jag 400 det skall då räcka tills den 25è. Vi får se hur jag gör, men vi hoppas på vinst så har jag inte detta problem. Dags att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: