onsdag 9 juni 2010

Onsdag 9/6-2010 20:01

DAG: Japp börjar med natt igen som vanligt, kass natt. Somnade till tolv tiden men vaknade sedan till fem, låg då vaken till sju innan jag drog på mig lurarna. Jag trodde att jag skulle somna om men så var icke fallet. Sedan låg jag med lurarna på fram till åtta då tog jag mig upp och fick i mig frukosten. Sedan har jag inte gjort ett dugg idag fram tills klockan slog tolv. Då jag drog till min lille kompis för sista gången denna gång. Hade planerat att köpa nått men inte när jag bara har 400 kvar till den 25è, så sket det sig med. Så sedan på vägen hem så handlade jag lite det gick på 180, men då köpte jag träningsmaten med och lite till. Men jag får lägga ner tomaterna dom är för dyra, får köra paprika bara då till lunch, ja jag tar keso och macka med men inga tomater. De ligger på 25 spänn det blir 200 i månaden det går inte nu. Men det går bra med paprika med. Så sedan tog jag en promenad hem i regnet men jag hade paraply så det var lugnt. Sedan när jag kom hem så drog jag i mig en mjukis och började med maten sedan. Hade idag karréer med ris idag, man jag hade för lite vatten i idag så de blev lite hårda. Brukar köra 350 gram (ja det är nog inte gram det är deciliter tror jag som står på måttet) ris och då 450 ml vatten men idag tog jag 400 nått sånt och ökade då inte vattnet. Så kan det gå. Japp fick lite råd om mitt piano spelade som jag skall testa imonn, men mer om detta nedan. Så när jag åt så kollade jag på min serie som vanligt. Och blängde även när jag åt lunch men inte på nått särskilt då bara blängde. Så mer jo vi hoppas jag kan vinna på lotto för det gick inte att få nått bidrag så jag får leva med 1000 mindre helt enkelt. Men fan hur det går när bredbandet skall betalas vet jag ej, men förhoppningsvis så kommer detta inte på samma gång som jag har höga räkningar. Får då går det åt skogen då kommer jag ligga 1000 back, vet i fan vad jag gör då. Nu har jag pengar i kassaskåpet med de kommer ta slut tillslut. Men om jag varannan månad kan spara en 1000 lapp hoppas jag. Så har jag pengar att betala med när jag skall köpa mat för då kommer det nog inte räcka till. Om jag får en stor räkning då vill säga. Men jag tror ändå att jag kan få det att gå ihop om jag kan spara en 1000 lapp var annan månad. Men det går inte att spara till nått annat då. Mina jeans är trasiga men de får jag sy helt enkelt så kan jag ha dem längre. De kostar nog 500-600 men tar jag det av pengarna så har jag inte nog till mat sedan. Men det kan vara att jag hade höga räkningar denna månaden, låg på 8000 så hade jag 700 sedan förra månaden med. Så måste spara en 1000 lapp varannan månad för att de skall gå ihop. Hade jag inte sparat en 700 så hade jag legat 700 back. Men jag skall stänga av teven när den går ut så sparar jag 200 men det är ändå en bit till 1000 som är borta. Jag tror jag kommer snart bli frisk iallafall är det det som regeringen tror. Får de inga pengar så blir dom friska igen, eller hur fan de resonerar. Men men det skall nog gå ändå, hoppas jag. Och så vinner jag på lotto så är mina problem över, eller hur? Tummarna tack. Lång blogg idag men det brukar bli så när jag sover kasst och vankar tidigt.

TRÄNING: Japp vi hoppas att det släpper i ryggen tills imonn. Skulle det sitta i så skippar jag rodden, så jag inte gör skadan värre. Men vi får se tills imonn. Och bra sömn tack.

NOVELL: Nej inget idag heller…

ROMAN: Ja vi hoppas att jag sover tills fredag så jag kan få lite ur mig på denna punkt tills dess. Men det återstår att se det.

MUISK: Som jag trodde så skall det vara C man spelar den i men jag kör nog ändå ur boken så jag kan köra en inspelning imonn. Men jag kör trummor imonn det skall vara 16 takter som är versen. Tror det kommer gå lättare att spela om jag har det på band. Så skall jag kolla lite siter under söndagen om jag hinner med det. Så jag kan spela in åtminstone en vers tills imonn, men vi får se hur det går med det. Som jag sa så är det rätt jobbigt att hålla reda på 16 takter när jag skall spela in. Men jag kör en test annars så spelar jag in långt och kapar ner det sedan. Men jag tror att det kommer gå lättare med trummor i botten. Ja vi får se hur det går imonn med detta.

Japp då är det tummarna som gäller för mig så jag kan utstå att jag ligger 1000 back. En eller två mille skulle vara gott mos så tummarna gäller för er, ja eller för mig då. Ni får veta hur det gick imonn. Nu är det dags att säga Tjingeling! :D :P :D 

Inga kommentarer: