lördag 24 april 2010

Lördag 24/4-2010 20:01

DAG: He he skall börja med att säga att jag glömde musik igår, kom på det efter jag lagt upp allt så jag lät det vara. Men jag kör idag istället för jag gjorde lite igår med på denna punkt. Men till natten igen som vanligt, somnade till tolv halv ett tiden igår. Sov rätt okey men låg som sagt lite länge innan jag somnade igår. Sedan fick jag för mig att jag skulle vakna till åtta idag, jag gick inte upp utan jag låg och hoppades på att jag skulle somna om igen. Det gjorde jag lite men inte så mycket jag skulle ha velat men lite iallafall. Så till elva så kom jag upp ur sängen med lite kass sömn och fick i mig frukosten. Sedan efter detta till tolv tiden så gick jag loss på romanen. Körde på idag fram till två tiden, varpå jag drog på mig lurarna och lyssnade fram till fyra tiden. Då satte jag igång med stretchen det gick rätt bra och sedan var det mat. Idag hade jag fläsk och potatismos, det gick ner. Kollade på min serier idag men en var inte med så jag raderade den inspelningen för den var ändå inte bra. Och som vanligt så var det åtta nio snuttar inspelat innan den gick igång. Tror jag skall spar detta så de kan se att den spelar in snuttar bara innan. Men vi får se när jag får sms:et från dem nästa vecka skulle jag tro att det blir. Kollade upp detta och det är två års garanti på boxen trodde det var ett år bara. Ibland skall man ha tur. Så mitt i när jag såg på mina serier så var det dags för lunch. Idag var det extra gott av någon anledning kollade lite till på teven då. Efter detta så satt jag mig framför datorn och kollade in sf-anytime skulle kunna tänka mig att kolla en dag på detta. Surrogates tänkte jag eller nått annat, men till söndag skall jag bort så det får bli en annan dag. Men får jag lite pengar över så tror jag skall slå till på lite film, i och för sig så kan jag ju hyra som vanligt med men då måste jag lämna igen dem med nästa dag. Det slipper jag om jag hyr på internet, vi får se hur jag gör. Så lite musik idag alltså var ett bra tag sedan jag hade det, får se hur jag sover inatt då. Tog bort det för jag sov bättre utan, vi får se ikväll hur det går med det. Men jag hade det bara i två timmar idag så vet inte om detta räknas. Vi får se hur det går. Så mer? Japp imonn så är det webprogrammet som gäller så jag kan komma ikapp någon gång. Det är nu som det börjar på allvar men koder som jag måste förstå. Så vi hoppas på det tills imonn.

TRÄNING: Jaha en storstretch idag då ja, och det gick rätt bra med lite trögt var det men ändå rätt bra. Kände av lite i ryggen idag men tror inte det är något att bry sig om kommer gå bort tills måndag hoppas jag.

NOVELL: Ja vi får se när de hör av sig då men borde bli till nästa vecka jag har kollat och jag bekräftade att de hade fått det så det kommer. Nu vet jag svaret redan men lite spännande är det ändå, väldigt lite.

ROMAN: Japp körde på idag ändå var jag rätt trött idag kände jag när jag satte mig. Gick loss på Tomas Lind idag det är killen som är vicevärd för huset. Lite om honom och av hans bakgrund med men jag kom på att jag hade satt mötet på skolan till lördag och alla gick upp och skulle till jobbet. Sådant händer men jag rättade till detta i dag efter jag var klar. Det är små detaljer som blir fel det stora går bra men detaljerna, som vilken dag det är. Men jag körde på fram tills han såg geggan, då tog farten slut idag. Det är viktigt att få upp tempot när man skriver så att det flyter börjar man hacka så är det lika bra att lägg ner. Sedan är det att man måste också ta reda på detaljer som måste till och måste vara rätta. Detta kan ta illa lång tid att få fram över internet om man har otur. Men det kommer nog bli som vanligt inte bra alls, men en dag så skall jag lyckas hoppas jag. Den som lever får se…

MUSIK: Ha idag kom jag ihåg ändå, inte igår måste blir gammal och gaggig men ändå så hade jag gjort lite igår som jag skulle berätta om men inte heller. Men jag tar igen det idag, så igår då ja. Körde en virusskann igår och efter den så tänkte jag lyssna lite på det igen. Och ja jag kör för fort på refrängen måste ändra detta, problemet med detta är att jag inte minns viket instrument jag har. Nä jag minns instrument men inte viken gitarr jag har eller bas. Men jag kan förhoppningsvis höra vad det är och plocka fram samma igen. Så detta skall jag ändra till måndag, och varför hände detta då. Jo jag kör med hörlurar och jag hör inte metronomen, inte heller hör jag trummorna som de skall. Men detta påverkar ju inte att jag inte hör metronomen. Men jag hör inte ljudet av trummorna när jag spelar det skall nog gå att ställa in detta men jag vet inte hur just nu. Men till måndag skall jag radera en refräng och sedan lägga på trummor igen, men då får jag muta gitarr och bas. Och få det i rätt takt,  sedan får jag muta basen och lägga på gitarren och så vidare tills jag har allt igen. Efter detta kan jag bara kopiera över allt till den andra refrängen. Men det kommer ta tid att fixa till detta troligen hela måndagen. Långsamt skola vi skynda…

Japp och någon stor vinst var det inte igår men kanske lite vi skall se idag så håll tummarna tack. Jag säger Tjingeling! :D :P :D 

Inga kommentarer: