måndag 1 februari 2010

Måndag 1/2-2010 21:41

DAG: Jaha natt igen då ja, somnade nästan med en gång när jag la mig igår. Men vaknade upp igen till tolv, och när jag slog upp ögonen så var jag väldigt vaken. Men jag lyckades ändå somna om igen och vaknade igen till nio idag. Efter det så gick det inte att somna om igen. Så jag tog mig upp och fick i mig frukosten och sedan till elva tiden så drog jag igång med musiken. Och innan detta till tio tiden så kom mina högtalare hade tur att de kom när jag var hemma.Tog paus idag till tolv tiden då jag fick i mig lunch, och jag vet brukar ta det till ett men idag så såg jag fel på klockan. (Så har jag inte länger någon klocka som håller tiden för mig heller, saknar den lite faktiskt) Så efter lunchen så fortsatte jag spela till två tiden, då fick jag nog för idag. Så efter detta var det bara att vänta på att klockan skulle slå fyra. Men jag fixade till nätverket på mina två datorer med. Gick in på den gamla och skulle ansluta till den nya men det sket sig. Men problemet var att jag måste ta mig till den nya och klicka på den med sedan snabbt in till den gamla och klicka på den igen sen. Men jag fick till nätverket och jag kan nu föra över filer från den gamla till den nya och visaversa. (är det inget ord det får det rött när jag skriver det iallafall) Så jag lätt kan föra över filer från musikdatorn till hensidan sedan är det tänkt. (Mp3 ringsignaler tänkte jag lägg på hemsidan) Ja eller till min myspace sidan rättare sagt kommer det bli om det blir nått alls av det vill säga. Så det gjorde jag innan jag stack till träningen. Kom hem från träningen och stretchade sedan var det middag för mig. Ny träningsmat idag kyckling med chili och champinjoner, jo jag har det på recept på internet med. Jo skall meddela alla att jag inte kommer lägga upp mer på gamla hemsidan. Jag lägger till statistiken sedan då kommer allt ändå med på den skärmen för de månader jag missat. Så tänkte jag skulle lagt upp idag men så tänkte jag får med det till nya hemsidan ändå. Så jag skippar det för nu, så får vi se hur länge det tar att bygga den nya. Det kan ta åtskilliga månader för jag bygger från noll, men vi får se när version 2 kommer upp. Skall köar så snabbt jag bara kan men jag måste läsa in det innan jag kan göra det. Så det beror på hur fort jag kan läsa boken, och hur avancerat jag skall bygga också. Har lite idéer men inget konkret ännu får se vad man kan göra med programmet först. Men ny design kommer det bli och lite nya sidor med hoppas jag att jag kan få med. Skall bli skoj att köar nytt nu har haft den gamla sidan rätt länge nu, sedan 2006 men jag uppdaterade utseendet på den en gång med. Förhoppningsvis så kommer den nya bli mycket snyggare, men jag måste lägga in alla webläsare så jag kan se om det ser bra ut i alla. Skall ta en dag och lägga in firefox, netscape och ett par till så jag kan kolla hur det ser ut i dem. Kan också kolla hur det ser ut i IE6 och IE7 sexan kommer troligen inte att fungera alls på nya sidan. Om jag inte minns fel så stöder den inte CSS kan dock minnas fel just nu. Men det skall bli skoj att göra nytt ändå.

TRÄNING: Japp det gick bra idag trotts att jag vakande igen inatt, men som tur var somnade jag om igen så det var lugnt. Lite tungt på bensparken och på rotationerna, som jag inte heller gör som jag skall men får jag lite mer styrka så kommer det bli bra. Just när man höjer så blir det lite si och så med utförandet men det rättar jag till när jag blir starkare och orkar köra riktigt. Brukar vara så när jag höjer upp. Det var öppet hus idag så det var rätt mycket folk idag.

NOVELL: Jaha vad skall jag säga idag då på denna punkt. Ja det var nog allt för idag det tror jag.

ROMAN: Japp till fredag skall jag köra sist karaktären sedan är det till att fylla på med mer om alla som är med, men då är intervjuerna klara. Sedan skall jag fylla ut de små historier som jag skapat om de som är med. Och jobba lite med själva storyn med kan jag göra, skissa lite på den så jag har allt klart för att köra igång sedan.

MUSIK: Japp kom upp tidigt idag körde på med trummorna idag men gav upp på synkop komp idag och gick över till fills. Mina fills som jag spelar och har spelat hela livet är illa svåra att kommer över. Ja vad jag menar är att jag har svårt att spela annat än det jag har gjort hela livet. så jag kommer öva på dessa läng tills det sitter.

Jaha då är det till att ringa till Microsoft imonn då kan bara hoppas att det kan hjälpa mig med office paketet. Annars ligger jag illa till måste ha nått att skriva med annars blir det ingen roman alls. Men ni får veta imonn hur det gick, om det inte tar längre tid vill säga. Det är dags att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: