fredag 12 februari 2010

Fredag 12/2-2010 20:02

DAG: Jaha natt efter träning så ni vet hur det var men det kommer här ändå. Somnade någon gång till två tre tiden sov sedan bra fram till sex i morse. Då satte de igång med att såga berget igen och då var sömnen över för mig. Det blev inte många timmar sömn inatt frågan är hur länge skall de hålla på? Tar detta månader så kommer jag få illa lite sömn, jag som sover bäst på morgonen med. Men jag låg kvar i sängen till tio innan jag gick upp, försökte somna men med det dunkandet så går det inte somna om igen. Fan det skall gå till måndag då jag skall upp och träna igen vet jag inte. Och frågan är varför skall de sätta igång till sex? Hade väl varit bättre att starta till tio tiden när alla är på jobbet. Fan skall den lilla sömn jag nu kan få gå åt skogen med. Och varför skall de såga inte spränga, hade de sprängt så hade det varit över på en vecka. Lite sur och rätt trött är jag idag, det är andra dagen i rad som jag vaknar till sex. Och efter träning med då jag sover dåligt ändå, men men vi hoppas på att de slutar såga snart. Men jag fick lapp att de kör på helgerna med, fan om jag måste upp varje dag nu sex på morgonen. Då går träningen åt skogen helt, ja vi får se hur det går. Fick i mig frukosten till tio tiden sedan gjorde jag inte ett dugg fram tills klockan slog tolv då jag drog ner och fick in tvätten. Pillade sedan lite med datorn men jag kan inte komma ihåg vad jag gjorde. Sedan till kvar i ett så drog jag ner och hängde upp den samma. Sedan runt halv två tiden så drog jag först till apoteket och så till ICA för lite smått. På vägen hem så tog jag mig ner till tvätten och kollade till den sedan upp igen. Packade upp och så kollade jag på serien jag spelade in undertiden jag väntade på att tvätten skulle torka. Såg klar en och sedan så drog jag i mig en mjukis och till halv fyra så satte jag igång ugnen. Så till kvar i, nä det var tio i, så tog jag mig ner och fick upp den. När jag hängt in den så hade jag redan satt in pommes i ugnen så jag satte igång en platta och stekte köttbullarna. Så det var väldigt gott idag med köttbullar med pommes. Såg den andra serien när jag åt detta. Och på samma gång som detta så gick klockan igång för att jag skulle sätta igång musikdatorn för skann. Så det gjorde jag, den var klar till 19:30 med skannen den gick igång till 17:30 den tar tid på den gamla datorn. Så tänkte jag skriva ut ett dokument på skrivaren men det gick inte alls det. Det skall gå att dela skrivare men jag har aldrig gjort detta skall kolla om jag kan få det att fungera efter bloggen, men jag vet inte hur man gör. Så efter lunchen så satte jag igång mina försök att få skrivaren att fungera men det sket sig som jag sa nyss. Så det var nog min dag det tror jag. En rätt kass dag med tanke på den tidiga morgonen och den lilla sömnen jag fick, tre timmar är inte mycket att hurra för. Men får mer inatt hoppas jag, och att jag inte blir väckt till sex imonn. Japp så är det lotto imonn med det är som vanligt tummarna som gäller för er. Och jag säger mantackar…(taget ur det mörka tornet av Stephen King)

TRÄNING: Ja kass träning igår men det har jag att tacka först den tidiga morgonen och den värkande underarmen. Har idag kört stretch på den armen men det känns knappt nått så vet i fan om det gör skillnad eller inte. Det känns i höger underarm men inte i vänster nästan alls. Men det gjorde riktigt ont i torsdags men det kan också ha med sömnen att göra att det tog emot. Så kan vi bara hoppas att jag slipper vakna igen till sex varje morgon. Annars blir det hårt att träna.

NOVELL: Nä inget idag heller…

ROMAN: Japp då skall vi ta oss i kast med romanen imonn då. Skall skissa på korta versionen av storyn sedan är det bara att gå igång med den låga versionen. Får vi se hur många A4 block det blir då, men det kommer nog blir ett gäng om jag kan hålla ihop historien så länge. Men det blir nog en sex sju block och sedan skall jag då lägga till mera när jag väl skriver ner den. De ger en 200 till 300 sidor då är jag nöjd, även om det är lite litet för en roman 4-500 är mer okey. Men vi får se vad det blir, det är ju rätt många med så det bör nog fylla på lite ändå. Men hur lång den blir vet jag först när jag har skrivit den.

MUISK: Och nej inte kort idag heller, eller pedal. Men de kommer när de kommer snart hoppas jag. Hade varit roligt att komma igång.

Jaha dagen är till ända och jag skall se nu om jag kan få skriva ut från andra datorn på denna skrivare som jag har det skall gå med hur gör man då? Vi får se tills imonn om jag kom på det eller inte. Nu är det dags att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: