onsdag 10 februari 2010

Onsdag 10/2-2010 20:02

DAG: Jaha ny dag idag igen, och som de dagarna innan så var det rätt kass natt igen. Somna det gjorde jag rätt snabbt igår men så vaknade jag igen till morgonen. Kollade inte var klockan var men det var tidigt igen, för jag hörde inte motorvägen. Så somnade jag och vaknade igen till klockan tio då jag gick upp, rätt seg idag efter många dagars kassa nätter. Men fick i mig frukosten och sedan till elva tiden så drog jag igång med romanen. Körd på idag fram till ett tiden då idéerna tröt och jag gav upp för idag. Men mer om detta nedan. Sedan pillade jag lite med datorn men gick loss på en mjukis runt två tiden idag. Så på detta så drog jag igång med middagen. Hade idag karréer med pommes, det var gott men jag gjorde nog lite för lite pommes för jag var hungring igen nästan med en gång. Men efter maten så satt jag mig och gjorde en runda på webprogrammet, om bilder. Det gick bra och efter detta så drog jag igång med lunchen. Idag tog jag oxpytt har inte tagit det på ett tag men idag var jag hungrig. Så idag var det extra gott med pytt kollade lite på tv4 sc-fi idag med en serie jag såg för ett par dagar sedan. Jo jag ställde in för att spela in lite mer idag två serier skall jag kolla varje dag. Så då har jag något att se när jag äter och sedan när jag tar lunch. Jo jag fick svar från Telias supporten med det går inte att backa upp om datorn inte är igång. Men jag löser det genom att jag sätter klockan som väcker datorn just innan sex då den skall backa upp. Så kan programmet backa upp ändå, men de sa att det skulle byggas in men inte har kommit ännu. Så pillade jag lite med bildprogrammet med men det gick inte som jag ville, får se om jag kan få svar på det i boken jag köpte. Kanske får jag det till nästa kapitel, som handlar om bilder och klickbara bilder. Så mer då? Jo lotto det är onsdag och jag vill vinna storvinsten igen. Som vanligt på onsdagar och lördagar så håller vi tummarna så jag har större chans att kamma hem stålarna. Jag tackar för detta och meddelar er imonn hur mycket pengar jag fick, ja eller inte fick kanske. Skulle ringt till Telia idag men orkade inte idag, skall ta det en annan dag när lusten faller på. Och jag funderar på hur jag skall bygga nya hemsidan med får nog ta till nya grepp känner jag. Men sedan skall jag ha med lite från gamla sidan med, som recepten tror jag. Det är en del som kollar in dem har jag sett på statistiksidan. Även om alla maträtter ser desamma ut, så är det en del som kolla in det, och säkert blir det besvikna med. Jag är inget vidare på mat, ja att laga mat alltså, äta är jag bra på men laga nja. Men tror jag skall föra över de recept jag har till nya sidan och fotona med. Måste nog komma på lite nya med nu men fan vet vad jag skall göra. Det stora problemet med detta är att jag inte har råd att köpa någon mat. Det är samma som jag alltid köper för att det skall räcka över två månader. Sedan finns det inte pengar att köpa till mer än det jag måste ha. Ja det hade varit bra att vinna på lotto, tummarna tack. Näe dag att säga hej för idag.

TRÄNING: Ja då är det träning imonn då igen, men det ligger tre dagar med kass sömn i bagaget som inte kommer göra någon nytta alls imonn. Men en bra natts sömn så skall jag nog orka med att köra imonn med. Vi hoppas att tabletten tar bra inatt och jag sover till elva tolv imonn, men troligen så vakar jag till nio. Men vi får se imonn hur det gick med det.

NOVELL: Nä inget här inte…

ROMAN: Japp tidigt start idag så jag kom rätt långt idag, fick ta en paus och gå igenom lite sedan fick jag fart igen. Har skrivit dagen innan och sedan morgonen fram tills förste killen åker dit. Sedan har jag också skrivet ner andra offret, där efter gick jag över till skolan. Och tog mötet med varelsen där fick till det rätt bra. Och detta tack vare att jag har storyn på alla i skolan klar nu. Och deras historier passar bra till att limma in varelsens uppdykande och den svarta geggan. Men skulle nog ha tagit mig in i skolan för att se hur det ser ut. Men har ingen lust att göra detta efter som jag inte är författare så jag hittar på. Men min kompis har gått i skolan som jag sa för ett tag sedan så jag mailade honom om han kunde göra en lite skiss på hur det såg ut när han gick där. Vi får hoppas att han orkar med detta så jag har något att gå på. Men om inte så hittar jag på, så det ordnar sig ändå. Nu blir det inte förrän till lördag igen jag går på det. Så då hinner jag komma på mer att teckna ner. Jo det jag nu gör är en skiss på storyn så jag kan lägga till allt som skall vara med från de som är med. Om jag bara skriver så kommer jag inte få med allt, även om jag inte skall ha med allt, eller så kommer det i fel ordning om jag inte kan se allt innan jag kör igång. Skissen är viktig för att det skall gå lätt att skriva sedan. Då har jag allt som skall vara med i korthet.

MUSIK: Nä inte idag heller när kommer mitt lilla ljudkort då? Vi hoppas innan denna vecka är över, men vi får se.

Jadå det skall bara till ett Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: