onsdag 3 februari 2010

Onsdag 3/2-2010 20:03

DAG: Jaha idag var jag lite sen men det är så när jag inte har klockan. Natt igen då ja, somnade rätt bra inatt och vaknade igen till nio, så rätt bra sömn inatt. Men jag var inte allt för pigg när jag slog upp ögonen idag. Så jag låg kvar idag till tio innan jag gick upp, kände lite jäkt med för om supporten skulle ringa med. Men kom som sagt upp till tio och fick i mig frukosten. Sedan väntade jag på att de skulle ringa mig, och skall jag vara helt ärlig så vet jag inte när han ringde men någon gång till elva tiden tror jag att det var. Och det tog inte mer än en halvtimme innan problemet var över, men just som jag la på så kom jag inte ihåg hur han hade gjort. Jag mindes inte ett dugg men kom på det just innan bloggen, så jag kan göra det igen om jag måste ominstallera igen. Tänkte hur fan gjorde vi då, men som tur så kan jag göra om det igen. Så var det med det, nu vet jag också att telias supportassistent inte fungerar med Windows 7 och Office 2003. Han sa att det var den som gjorde felet med outlook så den skall jag inte använda på mitt igen. Och nu vet jag hur jag ställer in programmet för telias mail, så jag behöver inte använda supportassistenten på det. Men det var lätt ordnat när han väl kom på vad det var, och gratis för lilla mig med. Och måste erkänna att hade man betalt 700 spänn för det lilla han gjorde så vet i fan. När man kan det tar det inte mer än fem minuter att göra och då tar de 700 för det. Hade varit bättre om de tog betalt för det det gör inte ett pris på allt. Om de började på 100 och sedan om det behövdes mer gick upp i pris allt eftersom de får lägg med tid på det. För fem minuter jobb 700 spänn vet inte om det är värt det, nu tycket jag att det är värt det om jag får mitt program igång men fem minuter. Så efter detta så drog jag till ICA, ja jag tog en mjukis innan jag stack. Då var klockan runt tre tiden, köpte upp mina sista pengar idag, ja som jag hade på mig. Har nu 1000 som jag skall leva på tills den 25é. För de stålarna jag inte la på supporten skall jag lägga på datorn. Då betalar jag av 11000 så kommer jag ner till 400 i  månaden tror jag att det blir. Men det blir inte förrän till slutet av månaden jag betalar det. Så drog sedan igång middagen när jag kom hem, kotletter med ris hade jag idag. Det är gött mos det med, spanade lite på teven när jag åt men det var sådant jag sett innan. Har just nu inget att se på boxen men kommer om ett par dagar in lite film att se. Kommer nog lagom till lördag då jag skall kolla film och sedan till söndag med som nu mera är min ledigt dag. Tog bort den när jag körde novellerna men nu är den tillbaks igen. Jo så efter middagen så läste jag ett kapitel ur webboken men jag raderade en grej som jag skall ta och göra om en dag. För han använde det igen men det hade jag raderat. Så jag får göra om och gå igenom det igen, så jag lär mig det han lär ut. Är väl inget jag kommer använda men skall köra det ändå om någon gång det kommer till användning. Och så la jag in mina kontakter igen men det sket sig helt fick inte in en enda mailadress i outlook. Så bar var det med det att spara adresser på exel. Så jag fick radera det jag laddade in och lägga in allt igen för hand. Och jag fick inte in alla som jag hade innan för jag kommer inte ihåg dem. Ja ja men programmet fungera som det skall iallafall så jag är nöjd ändå. Så ännu en bra dag för mig sover jag bra inatt och träningen går bra imonn så kan jag även lägga denna dag till en bra dag. Men kanske så kommer det in lite stålar idag på lotto de har inte ringt men tror inte att de har dragit ännu men skall hoppas att det kommer in lite mer stålar ändå. Tummarna tack.

TRÄNING: Jaha lite träningsvärk igår får se vad som händer imonn då. Om sömnen infinner sig så skall det nog gå bra det med. Så ni kommer få en uppdate tills imonn vid tjugo i tio tiden.

NOVELL: Ja inget här idag heller.

ROMAN: Ja då har jag inte heller här något att säga men till fredag kommer jag igen med lite mer info.

MUSIK: Och nej inte idag heller har mitt ljudkort kommit, det tar sin lilla tid innan det kommer. Och pedalen har varit restat nu i en månad, undrar när den kommer?

Ja ser idag fram emot en vinst på lotto, det gäller bara att ni håller tummarna så är det lugnt, eller hur? Jag säger Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: