lördag 6 februari 2010

Lördag 6/2-2010 20:00

DAG: Jaha natt igen då ja, somnade rätt bra igår men vaknade tre gånger under natten och fick ta mig in på toan. Drack lite för mycket igår innan jag la mig, brukar hålla igen på det men igår gick det inte. Var illa törstig igår så jag drack ändå men det fick jag betala för med. Så sista gången jag vaknade var nio då försökte jag somna om men det gick inte kom sedan upp ur sängen till tio tiden. Fick i mig frukosten och sedan någon gång till elva tiden så satte jag igång med romanen. Var idag klar till ett tiden, och då satte jag mig och gick igenom det jag inte tog förra gången med webprogrammet. Därefter så pillade jag med design programmet gjorde lite grejor och skulle sedan lägga in det i webprogrammet men så lätt gick inte det inte. Men jag pillade med det och fick tillslut det att fungera men det var lite svårare än jag trodde att göra det. Fan vet om jag inte måste fixa en bok om det med. Men vi får se det finns massor med videos uppe på nätet skall se dem och kanske kan jag fatta av dem. Kan dock säga att det inte fanns någon rolig text att ta till bara vanlig text som finns i Word. Men lite kunde man göra med den ändå. I förra programmet fanns massor med olika text som man kunde böja och annat men inte i detta. Så jag får se hur sidan blir nu måste nog tänka om lite på sidan hur det nya programmet fungera med. Men det är långt att läsa ännu så det finns tid att pilla med det. Men det kommer nog ta två månader innan jag är klar med den nya sidan, eller längre. Så till två tiden så drog jag i mig en mjukis och sedan gick jag loss lite till på design programmet en runda till. Jo telias backup går inte att väcka datorn ur sömnen, det går bara igång om datorn inte sover. Så jag får se till att datorn är igång till sex tiden varje dag annars backar den inte upp nått. Men jag mailade dem om detta får se när jag får svar. Det finns ingen skärmsläckare på denna datorn som är igång utan skärmen slocknar efter nio minuter sedan dör, ja eller, somnar, datorn in och släcker hårddiskarna sedan. Men den startar upp på fem sex sekunder sedan när man pillar på musen, jävligt snabb uppstart är det. Ja så slog klockan fyra och jag drog loss på storstretchen efter den så gick jag igång med middagen. Hade idag pepparbiffar med pepparsås och ris, gött ris. Det var gott spanade på mannen på taket med Carl-Gustav Lindstedt originalet med andra ord. Det var innan han jobbade med den där otrevlige Gundvald eller vad fan han nu heter, men han var också med i denna. Blev skjuten i örat idag, ja Gundvald Beck själv blev skjuten i bröstet. Om det nu inte är nytt med en annan skådespelare minns inte vad han heter nu. Så det såg jag på när jag åt, om någon ville veta. Det var nog ingen som ville men jag berättade ändå, sån är jag kalla mig gammalmodigt men så är det. Så idag är det tummarna som gäller jag skall kamma hem storvinsten på lotto igen. Och denna gången har jag lagt in lotto, känn på den ni. Får antigen inget samtal idag men då får jag vet hur mycket jag vunnit tills imonn efter bloggen. Många penar bliiiiiiir det, eller hur, ja ni får veta tills måndag efter träningen hur mycket det blev. Ja eller hur inget det blev då da. Men tummarna gäller som vanligt tack.

TRÄNING: Jaha storstretch var det idag och det gick bra idag körde underarmar med så kan jag hoppas att smärtan släpper i vänster när jag tränar. Det gör ont när jag skall lyfta på framsidan arm då tappar jag koncentrationen och lyfter kasst med. Så inte nog med att det är tungt jag får ont och det gör så pass ont att jag lyfter fel, och böjer ryggen. Men jag tror inte att stretch gör skillnad för det tar knappt emot när jag stretchar. Men skall köra det nu varje dag fram tills torsdag så får vi se om det gör skillnad eller inte.

NOVELL: Japp då får vi vänta tre månader på de andra svaren då. Ja brukar ta tre månader nått sånt innan de svarar.

ROMAN: Jaha tidig start idag och fick rätt mycket gjort idag med. Gjorde en sex sju stycken idag men jag kom på att jag inte kan gå allt för djup in i det ännu för jag vet inte var för situation det skall användas i. Det vet jag inte förrän jag skriver ner storyn så jag drog i stora drag idag. Så får jag gå loss lite mer på det när jag väl skriver storyn. Har nu en sju åtta personer kvar att skriva om sedan är det storyn som gäller. Skall ta ledig tid att fundera på den så får vi se vad det blir. Var klar idag till ett tiden då gav jag upp för idag. Men jag körde igång redan vid elva tiden med.

MUSIK: Ja inget är som väntanstider hoppas att ljudkortet kommer till nästa vecka någon gång. Ja eller att pedalen kommer nått måste komma tycker jag ändå. Vi får se hur det går till nästa vecka.

Tummar i massor så kammar jag hem den store idag, eller en mindre hög tills söndag efter bloggen. Nä det är dags att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: