lördag 27 februari 2010

Lördag 27/2-2010 20:00

DAG: Jaha natt igen då ja, somnade igår som jag skulle vid tolv tiden. Men natten sedan var inte så bra, vaknade antal gånger under natten och sista gången till sex imorse. Då fick jag ta på lurarna ett tag för det gick inte att somna om igen. Hade lurarna på fram till åtta tiden då de åkte av och jag lyckades somna i korta stycken. Detta pågick fram till elva tiden då den lilla sömn jag fick var över. Tog mig då upp och fick i mig frukosten, efter detta så gick jag loss på romanen. Detta höll jag på med fram till två tiden då jag la ner för idag, och stack till ICA. Köpte lite smått och gott och sedan hem för att laga träningsmaten. Undertiden jag gjorde detta så fick jag i mig en mjukis med och rätt på detta så drog jag igång med middagen. Hade idag något nytt för mig lövbiff med senapssås, men jag hade i lite för lite senap och det andra var inte heller så gott. Men jag lyckades för första gången göra en vitsås, på första försöket. Jag vet en vit sås wow liksom men jag har lyckats hålla mig ifrån såser hela mitt liv, gör jag sås så köper jag en i förpackning och värmer upp. Så idag har jag gjort något för första gången, och det gick bra, om det nu är möjligt att misslyckas med den såsen vill säga. Så tog och la i kesochili i lövbiffarna men det var inte så gott ändå. Så jag för söka efter annat recept på lövbiff en dag. Har ett par till i frysen så måste komma på nått att göra av dem. Så sedan kollade jag mina serier som har gått över två dagar nu. Så jag hann inte se dem idag får kolla lite imonn, sedan har jag också en film på sf-anytime som skall ses snart. Innan den går ut och det inte går att se den alls. Jo så laddade jag in lite från hp:s hemsida igår support assistant men fattar inte exakt vad det var som jag inte hade innan dock. Men det är felsökning och lite annat i den som kan komma till användning någon dag. Annars var det bara en bios som kunde laddas ner men det sa de till mig att jag skulle undvika om det inte var fel på datorn. Ny bios kan släcka hela datorn om man har otur så den låter jag vara så länge. Så imonn är det dammsugning sedan film på teven sedan film på datorn och innan detta skall jag också hinna med tre kapitel ur webprogrammboken. Kan då hoppas jag sover bra inatt så jag kan vakna tidigt imonn. Annars har det varit en bra dag idag rätt lugn, jo jag glömde ju stretchen den tog jag till fyra tiden som vanligt. Och sedan så gjorde jag middagen, fel ordning idag tror jag visst att det blev. Men hoppas in hänger med, det gör ni säkert. Jo innan hade jag microsoft update men jag tror inte den finns mer nu på windows 7 heter bara update nu. Men alla uppdateringar till office kommer med när jag laddar hem nu så det är nog sammanslaget nu tror jag. Innan kunde man välja windows update eller microsoft update. Valde man den senare så fick man med till office med. Sedan kan man man inte se vad som laddas hem nu heller det bara står laddar hem. Innan kunde man se vilka uppdateringar man höll på att ladda men inte nu. Om man inte tar uppdateringar som man måste ta för hand då kan man se det men inte annars. Känns nog som jag skulle vilja se vad jag laddar hem ändå tycker jag, men men så är det inte nu. Laddade hem lite till den gamla datorn igår och det var mystiska filer till server 2003 tror jag men det gick in iallafall, vad det nu var. Men det finns filer som jag trodde var fel som skulle till den gamla datorn. Så det är nog rätt ändå med dessa filer hoppas jag. Japp så får vi se om det kommer något på lotto idag då en signal och jag vet att det kommer stålar. Men det går nog som vanligt ändå det skulle jag tro, men håller ni tummarna så vet man aldrig vad som händer. Jo det vet man…

TRÄNING: Japp som jag glömde säga här ovan så gick jag loss på storstretchen idag till fyra tiden. Och det gick bra men det kändes rätt bra i magen. Men då gjorde jag annorlunda på benfallet i torsdags med. Men magen tar mest på så att vara borta i en vecka gör detta för magen.  Men skall ta och sänka på baksidan arm och sedan skall jag köra nya på magen, kan då bara hoppas att diskbrocken inte säger till. Men jag tror det skall gå bra att köra så.

NOVELL: Nej inget idag heller…

ROMAN: Jaha så körde jag igång idag då ja, fick väl ur mig en sex sju sidor idag. Körde igång till elva tiden och satt ända till två idag. Men jag fick ta ett par pauser och pussla ihop storyn idag. Så två pauser körde jag från elva det ger tre timmar idag, det är jag nöjd med för idag. Och så var ju sömnen rätt kass med så det är lugnt. Men går lite djupare in än jag gjort innan vilket behövs om man skall skriva roman. Just nu är jag inne i hans barndom, för det börjar där. Och leder sedan fram till idag, men jag berättar inte allt utan undanhåller en viktig sak. Det är vad han gjorde skall berätta om symtomen men inte vad han gör, så kan jag gå tillbaks igen och berätta lite till sen. Men skall jag vara ärlig så kan jag inte fatta varför jag börjar med honom? Skall kolla upp lite till på detta vad var det jag tänkte då? Men det kanske kommer med tiden, som ni ser så har jag inte allt klart ännu. Men det brukar lösa sig med tiden ändå, jag har skrivit förr och det går att fixa till med tiden jag skriver. Plus att jag sedan skall skriva ner detta i datorn med då kan jag lägga till eller dra från. Så det skal nog ordna sig ändå tillslut. Men jag har gått igång iallafall ett steg framåt och något att göra tills jag får nej på mina noveller iallafall.

MUSIK: Jaha det var nära två gånger undertiden jag vandrade runt idag att jag satte mig men det är nog bäst att låta bli. Så grannarna inte klagar illa nog om jag gör det mitt på dan, men helger tror jag inte att de kan acceptera. Så igen till måndag då och då blir det dubbelpedal som gäller fram över, långt fram över. Men det hade varit roligt med ljudkortet med så jag kan få lite liv i keyboarden.

Ja det är ånyo dags att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: