söndag 28 juni 2009

Söndag 28/6-2009 20:00

DAG: Japp natt igen då, ja eller kväll igår, somnade inte som jag brukar göra ett tag nu. Klockan var mellan två och tre innan jag somnade igår. Vaknade ett antal gånger under natten med så när jag kom upp ur sängen vid tolv idag var jag rätt trött. Fick i mig frukosten och efter detta så dammsög jag nån gång vid ett tiden. Efter detta väntade jag på att farsan skulle kolla, detta gjorde han till halv tre tiden, samtidigt som jag tog min mjukis. Han hade med sig lite kött och en baguette och lite cola. Baguetten stoppade jag i kylen och köttet i frysen så klarar jag mig med mat denna månad med, ja nästa menar jag. Så till halv fyra så drog jag till ica han handlade lite. Efter detta så lagade jag maten när jag kom hem, idag hade jag kyckling ala milda. Hade dock lite för varmt så det fanns nästan ingen sås alls kvar när jag kollade. Men det var gott det, ett tag sedan jag hade det med då är det godast. Så sedan idag vid sju så satte modemet att koppla ner sig det gör det ännu. Men idag var jag uppe och hörde med den grannen hon hade inget på alls. Grannen intill var inte hemma så det kan nog inte vara hon heller om hon inte har en timer som går igång. Men modemet har inte krånglat på massor med månader så varför just nu, då menar jag timer skulle väl ha gått innan med i så fall. Jag skall ringa till dem idag, jo grannen under har just flyttat tror inte nån har kommit in ännu så det går bort det med, men skall ringa dem idag och säga att jag kollat med grannarna så nu får de göra nått åt det. Annars så får jag byta till comhem men då måste de lösa mig från bindningstiden både på bredband och telefon. Vi får se vad det säger om det. Har ingen lust att byta trivs bra med telia, vi hoppa att det finns nått de kan göra åt det. Om jag ens får upp bloggen idag vill säga, om inte när jag brukar så kanske senare när modemet slutat koppla ner sig. Jo så sa jag igår att ni skulle få reda på om jag vann igår idag. Men jag bloggar ju innan jag kollar, skulle jag ha vunnit så skall jag lägga upp extra blogg idag. Finns det ingen extra vinst blogg idag så har jag inte vunnit. Kommer då upp nån gång till halv nio tiden skulle jag tro, om jag vunnit. Men det blir nog som vanligt det eller hur.

TRÄNING: Japp andra veckan på ny tyngd skall se om det går lika lätt idag då. Men mer om detta imonn efter träningen, vi ses då.

NOVELL: Japp intet på denna punkt idag, och inte imonn eller till tisdag. Men sen så går jag igång med novellsamlingens noveller igen andra rundan. Får vi se hur lång tid det tar då, skulle tippa på en månad eller nått sånt.

Jaha tror det kommer bli svårt att få upp bloggen idag men hoppas att det kommer ett fönster så jag kan få upp den. Modemet är mer släckt än tänt idag, vi får se om jag har tur. Näe dags att säga Tjingeling! :D :P :D 

Inga kommentarer: