söndag 14 juni 2009

Söndag 14/6-2009 20:01

DAG: Japp dag igen då ja, somnade igår innan jag tog på mig lurarna, och som jag sagt innan gör jag detta så vaknar jag mitt i natten. Så även idag, med en timme eller tvås (fin svenska det tvås) mellanrum tills klockan slog sex då var sömnen över för mig. Lyssnade  på musik ett tag men till åtta la jag ner och gick upp. Fick i mig frukosten och sedan har jag inte gjort ett dugg, jo det har jag. När klockan slog tolv så dammsög jag, efter detta så drog jag till ica och handlade lite. Tog med mig den sista kupongen på chips idag, dock kan jag meddela att jag köpte en påse från Estrella, detta såg jag inte när jag tog den. Det var en ny smak och så tog jag den, men hon i kassan såg det inte heller så jag fick 40 spänn rabatt ändå. Rabatten gäller ju bara OLW! Japp fick ur mig mina sista slantar idag det gick på 65 –40 så blev det 45. Nu har jag 500 kvar av lönen skall räcka till nästa månad och så har jag en kupong från ica med på 25. Får leva snålt nu ett tag tror jag visst. Men jag skall till morsan till fredag så då går två dar bort så det skall nog gå ändå denna månad. Så har idag funderat på att skaffa trumset, har räknat lite idag dock vet jag inte om jag får nått för trumgrejorna eller inte. Men säg att jag kan få 6000 för dem och sedan säljer jag hagelbössan för 6000 nått sånt, jag vet inte heller vad jag får för den men nått sånt tror jag. Då har jag 12000 och setet kostar 6000 så köper jag till en dubbelpedal och en annan hi-hat så ett ljudkort till datorn och nått sorts program till den samma. Så vad är vi uppe i nu då? 7000+3000+2000+2000= 14000 då har för lite stålar. Då är det trumset, dubbelpedal, ljudkort, keyboard. Men jag kan nöja mig med trumset, pedal, inspelningsprogram. Då ligger detta på 7000+3000+1000= 11000 då har jag en 1000 över till annat trumpinnar eller nått de ligger på 100 per par nu för tiden. Men detta får vi se när jag har skrivit klart novellerna om jag gör. Sedan är frågan om jag kan spela här hemma utan att det låter allt för mycket. Nu låter digitala tummor näst inte nått, det låter i lurarna bara så mycket kommer det inte att låta. Annars måste jag ha lokal med det blir för dyrt det. Men det går att bilda studiecirkel, det hade vi ett tag när vi spelade och då fick vi lite stålar till grejor. Men men vi får se i framtiden hur jag gör, just nu är det inte aktuellt. Japp sedan när jag kom hem så fick jag i mig mjukisen och sedan var det dags för middag. Hade idag kotletter med klyftpotatis, jag köpte på mig en påse när jag var på ica kostade 12.50 så men det räcker bara till en middag men billigt är det. Så sedan fick jag även i mig lunchen idag kollade på starwars 3 idag igen. Mer? Jo jag har fått ny bank idag med, ja det har ändrat utseende alltså. Det var nog allt det.

TRÄNING: Japp har känningar i ryggen idag med så jag måste byta magövningen igen. Har inte känt av ryggen på jävligt länge nu så jag skall passa mig för att göra fel. Så annars var det en rygg stretch bara idag. Men imonn så kan hoppas jag sover bättre tills imonn bara.

NOVELL: Japp inget idag men till tisdag så blir det sista rundan på tävlingsnovellen. Får se hur det blir med den, nja…

Jaha dags att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: