fredag 26 juni 2009

Fredag 26/6-2009 20:01

DAG: Jaha sov lite sämre än jag brukar göra somnade nån gång till tre tiden. Och vaknade ett par gånger under natten kom sedan till sans vid elva tiden men var då bara uppe på toan. Sedan låg jag och halv sov fram till tolv, innan jag orkade upp idag. Så jag var rätt seg idag när jag kom upp. Klockan var nog närmare ett när jag gick igång med novellen idag. Och till halv två tog det slut då drog jag till apoteket och köpte omega3 och tandkräm. Så gjorde jag ett stopp i bokhandeln och köpte ett nytt block sedan in på ica, jo jag stannade på torget med och köpte lite kallingar och strumpor. Blåste nästan 500 idag nu har jag 1000 kvar som skall räcka till slutet nästa månad. Kommer bli hårt det, men jag har en 500 som jag kan ta till om det klämmer. Gör jag det så blir det bara 1000 sparat denna månad, jag hoppas att det inte kommer till det. Annas blir det nog svårt att nå till 4000-5000 för att skicka in nästa år. Men vi hoppas på det bästa, jag tror jag nog vinner på lotto i helgen, det tror jag iallafall. Eller hur? Så sedan fick jag i mig väldigt gott idag köttbullar med klyftpotatis och pepparsås. Det var i det mesta laget med klyftpotatis men jag fick ner det med, men till lunchen så tog jag inget bröd till idag. Var rätt mätt. Så mer då? Näe inte idag blir inte mer än detta idag. Men kommer igen imonn om ni har lust.

TRÄNING: Jaha känner lite i armarna idag så det kändes att jag höjde, men bara på biceps inte annars. Nu höjer jag inte mer än ett steg så brukar inte känna av det alls. Men som jag sa så var det 5 kilo på det igår. Jo så gjorde jag en övning jag glömde i måndags, en axelövning så det tog nog 10 min av tiden igår. Men tror jag kommer få upp lite högre tempo med tiden. Det som är jobbigt är benspark och biceps stång, resten är inte så farligt. Nu är det stor stretch imonn efter cykeln, jag kände av det i benen när jag cyklade igår. Men det var positivt det var lättare att cykla igår än vad det har varit innan. Så får se till måndag vad benen säger då.

NOVELL: Jadå seg start på dan idag så jag hann inte mer än en novell idag. Dock gjorde jag lite research på nästa novell, använder ett ord som jag inte riktigt vet betydelsen av. Men jag slog upp det och det var inte riktigt som jag trodde. Men det finns ett annat ord som betyder samma sak, eller liknande som jag tror det flesta vet vad det är. Men jag behåller mitt ord istället för det, passa bättre in med det. Annars ligger en annan psykisksmärta nästan samma som detta ordet. Och det är ånger och ångest, vilket faktiskt inte är samma sak utan två olika saker, så istället för ångest använder jag vånda. Det är nästan samma sak det fick jag reda på när jag slog upp det. Vi får hoppas på bättre sömn inatt så skall jag nog få ur mig två till imonn.

Jadå det är dags att säga Tjingeling! :D :P :D 

Inga kommentarer: