tisdag 7 april 2009

Tisdag 7/4-2009 20:00

DAG: Japp natt igen då nästan som vanligt, just som jag skulle lägga ihop igår efter bloggen så knasade modemet. Jag startade om det men det hjälpte inte alls. När jag såg närmare på det så slocknade DSL lampan på det, jag kom upp på ZyXels support sida. Men jag hade bara fönster på 31 sekunder som jag kunde gå upp på, för modemet kopplade ner med detta mellanrum. Då såg jag att när den lampan slocknar så har modemet inte kontakt med telestationen. Den slocknade och sedan började den att blinka så fick den kontakt sedan slocknade den igen, 31 sek senare. Och jag letade efter garantin till modemet men hittade det inte igår kväll, men jag fick fram mitt gamla modem och la det på bordet så att jag skulle byta för att se om det var fel på det. Då hade jag kunnat utesluta att det var fel på modemet. Men när jag väl gick i säng så slutade det att blinka. Jag kom inte i säng förrän tolv så jag somnade inte förrän till tre natt, kass natt med andra ord. Typiskt när jag skall upp och skriva. Sov fram till elva innan jag gick upp idag, dock vankade jag ett anta gånger på morgonen. Så jag var rätt seg när jag gick upp, men modemet var inget fel på imorse iallafall. Så fick i mig frukosten och sedan till ett tiden kom jag igång med novellen. Var klar till två och då fick jag i mig mjukisen med. Sedan efter detta så gick jag upp på. www.twitter.com och skaffade ett konto, då när jag gjorde det visste jag inte varför jag skulle ta det men med tiden har något växt fram. Ni kan spana på min sida på: http://twitter.com/HenrikPorali Jag tänkte jag skulle lägga in mini noveller på den sidan. Tanken är att jag skriver ner dem under dagen och till tio skall de vara klara. Jag skall börja med detta tills imonn, så får vi se om det blir nått av det eller inte. Twitter är meddelanden på 140 tecken som man skall ha mellan bloggen, det är kort vad jag gör mellan bloggen på dagen. Ja det är tänkt så iallafall, men jag tänkte lägga in mini noveller som jag skriver under dagen. Så när jag kommer hem från gången så lägger jag till slutet på dem. Iallafall är det tänkt så. Vet i fan om det var nån bra ide men vi får se hur det går imonn. Kraftigt komprimerad novell, detta är inte nytt men på twitter har det nog inte funnits vem vet. Eller så var det där jag läste om det vet ej. Men kolla in imonn vid tio tiden imonn kväll så får ni se om det är okey. Jag skall göra ett försökt, dock kanske inte det blir en novell varje dag. Japp sedan nu just innan bloggen så knasade modemet igen, men undertiden jag ringde till telia så fixade det till sig. Skall göra en omstart på allt ikväll när jag stänger datorn. Man skall dra ut modemet och routern och sedan starta om modem först vänta 2 min sedan starta routern sist datorn. Då gör jag det idag och datorn startar jag imonn så får vi se om det går bort. Men det blir imonn dock tror jag att det är telia som har problem, är det någon annan som har knas på sitt internet på telia? Kanske bara är här i Olskroken som är fel på min telestation. Men vi får se imonn om det kvarstår.

TRÄNING: Japp la på armhävningar igår och det känns idag i axlarna, lite träningsvärk har jag allt idag. Och det tyder på att det tog igår, men jag har hållit upp i en månad så det är nog inte så konstigt att det känns. Men vi kör igen till torsdag så får vi se hur det går. Ännu har jag inte ont i axeln iallafall så än så länge är det okey. Vi får se till måndag då jag skall lägga på allt igen hur det går.

NOVELL: Japp då körde jag igång på den inte så bra novellen idag. Jag la till rätt mycket och jag har inte fått med allt men det kommer med tiden. Jag skall skriva ner det nästa tisdag då jag går igång igen. Lämnade det idag för klockan var mycket. Men det är mer om de som är med i novellen och det skall till först, så fyller jag på det andra sen. Lite bättre är den iallafall, med tiden så kanske.

Jaha lite kass natt men dock ändå en bra dag för mig hoppas eran har varit till belåtenhet. Jag säger Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: