onsdag 22 april 2009

Onsdag 22/4-2009 20:01

DAG: Japp kväll igen då ja, igår när jag skulle lägga mig var jag redigt trött. Men kunde jag somna nä, så jag satte på mig lurarna till en halv elva. Men till halv tolv så somnade jag in, och som vanligt när jag somnar tidigt så vaknade jag igen till fyra. Jag tog på mig lurarna igen men till sex så gav jag upp och gick upp. Så illa tidig start idag på dagen. Jag laddade mobilen så jag hade inte musik på mig imorse. Och jag tog ägg frukost idag men bröd, men jag tror jag får lägga ner te. Jag får i mig åtta sockerbitar i mig per dag, jag tror jag gått upp i vikt av dessa. Men jag skall hålla i tills slutet av månaden då jag väger mig så får vi se. Men det blir nog tillbaka till kaffe med mjölk, tror två glas mjölk per dag är mindre fett bildande än socker. Men vi får se till slutet av månaden vad som hänt, jag har märkt av att bältet inte knäpper som det gjorde innan. Om ni undrar varför jag tror jag gått upp, så det blir nog tillbaks igen till kaffe. Så efter frukosten så väntade jag på att mobilen skulle ladda så jag kunde radera den. Och när den laddat så gjorde jag det, ja det var en återställning till fabriksinställningar. Nokias support sa att alla i telefonboken skulle försvinna och anteckningar och almanackan. Men inte ett dugg hände när jag gjorde det allt var kvar inget försvann. Inte ens det program jag ville ha bort, men problemet försvann. Den varnade varje gång jag startade den att jag skulle kolla anslutnings inställningarna. Och detta försvann men det program jag laddade in finns kvar, fan vet om det går alls att få bort. Det är lite skumt att iallafall maila till Nokia förra gången jag mailade så svarade de inte. Och denna gången fanns inte det de sa att jag skulle göra i min telefon. Det är lite man kanske skulle skrivit det i mailet, men han ville inte veta det utan sa nått som inte fanns i mobilen. Ja, ja mitt problem försvann iallafall men ändå. Nästa gång jag skall maila dem så skall jag skriva vilken mobil jag har om det nu hjälper. Nokia support nja så där, men man kanske skall ringa då är det lättare. Så i natt kom jag på hur jag skulle flytta mina spel, spelen lägger sig i mobilens minne men jag flyttade de över till min SD minne. Jag har inte pillat med mobilen alls mycket jag köpte spelen denna månad och fick radera halva mobilen för att få plats med dem. Då hade jag ett och ett halvt år med mms och sms i den, det var många MB det. Japp men för man över dem till SD minnet så är det lugnt och man kan flytta dem till annan telefon. Tror jag, spelen hade inte nån licens så jag tror man kan flytta dem. Så jag la dem där för att han på supporten sa att de skulle försvinna annars. Vilket inte var sant alls. Men, men nu är den okey igen så det är lugnt och jag kan fylla på med många till om jag har lust. Tycket att mobil spel är rätt trist men har hittat två som är roliga nu. Japp sedan slog klockan nått, ja vad vet jag inte, och jag satte igång med novellerna. Var klar idag till två tiden då jag fick i mig en mjukis och drog sedan till ica. Köpte för 220 bagare nu har jag inte mer, men det är snart lön så det är lugnt. Den 25 kommer mer hoppas jag. Lång blogg idag märks att jag vaknade tidigt idag, brukar bli långt då. På detta var det middag och lunch sedan är jag här. Inget på teven heller idag inget inspelat heller kommer nog i kväll tror jag. Så mer då? Jo jag skall lägga upp recepten om nu nån vill ha det imonn innan träningen. Så kan ni spana på lite pastasåser.

TRÄNING: Japp lite stel i nacken idag ja eller om det är ryggen som är stel. Underligt för jag körde inte rygg i går, men, men. Hoppas bara jag får lite bättre sömn inatt, men det brukar bli bättre med de andra tabletterna. Vi får hoppas på det.

NOVELL: Japp super tidigt start idag men kom ändå inte igång så tidigt för jag var rätt seg vid nio tiden. Men somna gick inte, detta gick dock över nån gång till tio tiden tror jag. Jag hann med en novell som jag gjorde klart och så började jag på en som jag läste och skall gå på igen till fredag igen. Den är rätt mycket att göra på så jag lät den ligga tills fredag så går jag på den men nya krafter då. Som jag sagt innan så skriver jag många sidor för hand men när jag skall få ner dem på papper krymper det rätt rejält. Just nu lägger jag bara på om människorna jag hoppas jag hinner med två eller tre gånger till innan de skall in. Men vi får se annars kommer jag inte lämna in dem i år, bättre då att göra dem bättre och skicka dem nästa år i så fall. Men vi får se det kan gå snabbt så säg inte hej ännu. Nä nu är det dags för lite King igen, Susan har brutit sig in i fängelset och fritagit Roland och de andra revolvermännen. Men hon fick skjuta och hennes moster har förbannat henne med aska. Hur skall det gå? Den som lever får se.

Jadå lång blogg idag tror jag visst att det blev, och jag kommer igen imonn igen. När skall detta ta slut nån gång då. Japp säger Tjingeling! :D :P :D  

Inga kommentarer: