onsdag 10 december 2008

Onsdag 10/12-2008 20:01

DAG: Japp dags igen för kväll, som vanligt den sista tiden så somnade jag inte igår kväll. Låg till två igår igen innan jag fick sömn i min lilla kropp, ja ja lilla men kropp då da. Kom igång idag när klockan slog tio men kom inte ur sänger förrän till halv elva. Frukosten kom i mig och jag körde igång rätt tidigt med novellen. Så jag var klar idag tidigt redan vid halv två. Så på detta följde ett tags slappning (fint svenskt or det betyder att man slappar, så nu vet ni det) fram till två då jag drog till ica och handlade lite. Fan vet om jag betalde rätt idag, jag köpte en limpa råga och en påse chips. Det landade på 38 spänn nått sånt jag lämnade fram 40 iallafall. Chipsen kostade 8:- kan limpan kosta 30 spänn eller, själv har jag ingen aning om var det kostar. Det var för ett par år sedan jag fick reda på att mjölken låg på en 10-11 spänn nått sånt. Jag har aldrig kollat vad det kostar jag har bara handlat, det enda jag kan priset på är mjölk nått så där. Men kostar en limpa 30 spänn eller? Jag tog inte kvittot så vad än det var får jag inte reda på det. Men det är nog så att en limpa kostar 30 bagare (skoj va limpa bagare ha) så är det nog. Funderar på att ta ett sånt kort som man får lite bonus på men det är en procent jag tror jag köper för ca 3000 då får jag 30 spänn att köpa för, hurra eller? Nja får nog fundera på det ett tag till så får vi se, denna månad hade jag varit glad för en trettia till kan dock sägas. Vi får se nån dag när det är lite folk i kassan så. Japp så roligt har jag haft det idag, jo en sak till. Den nya metoden att smörja in mig är fanimej ingen hitt precis. Jag har en vecka kvar att smöjra och jag är redan knallröd i ansiktet. Jag får se hur jag gör sen, jag kanske går tillbaks till det gamla igen. Då höll det i ca en vecka men nu är det tillbaks igen trotts att jag smörjar. Nu kan förklaringen var att det blivit värre med, jag får se hur jag gör men nu måste jag nog hålla upp en vecka med. Då kommer det bli värre än det nån gång varit men men. Skit skall skit ha är det inte så. Jag kan bara hoppas på en vinst idag, idag smäller det eller hur, japp. Jag tror att behandligen är för mycket kortison i ansiktet helt enkelt, huden tunnas ut och blir skör av det. Men va fan skall jag göra jag måste nog göra som läkaren säger. Nu om jag fått förmycket kortison så är huden tunn och blir röd lätt igen. Så som jag ser ut nu har jag aldigt sett ut förut, japp vi får se hur jag näst nästa vecka. Men redan är det värre än aldirig förr, så jag har inga stora förhoppningar. Japp vi håller tummarna för storvinst eller hur.

TRÄNING: Japp dags igen imonn då ja, axeln är inte bättre, jo det är den men det har inte gått bort helt. Lyfter jag axeln rakt fram så gör det ont men inte lite åt sidan. Så lite bättre har det blivit, men som sagt inte bra än. Då är frågan vilken övning är det som gör att det gör ont? Trodde det var cardion men det kan ta tid innan det går över med. Japp vi får se hur det går med det, förhoppninsvis så går det över tillslut. Det är bara en ryggövning som har spökat lite i axeln men jag ändrade den sist. Men vi får se hur det går, ryggövningen är inte åt det håller det gör ont. Den går rätt upp inte fram, men man kan inte alltid säga att det inte gör ont för det. Släpper det inte till nästa vecka så skall  jag ta bort ryggövningen och se om det hjälper då måste det vara den som gör ont. Japp den som lever får se.

NOVELL: Japp körde idag och det gick illa fort idag när jag körde. Kom igång bra idag och byggde på historien så pass att jag fick ur mig sex sidor idag på rekord tid. Nu kan jag meddlea att Äke tror att han fått kontroll över grisen. Han hotade den med fickkniven men det sket den i, hans plan var att skära halsen av den. Men så sa den nått som han tror gör att han får kontroll över den. Iallafall vill grisen att han skall tro det känner jag på mig. Och vad är det som gör att Äke tror att han har kontroll över grisen. Han hade medvetet snålat med maten och när han hade tänkt att döda den så ville den ha mer mat. Och det slutade håna honom, nu tror Åke att han har kontroll över den med hjälp av maten, om den inte är snäll så blir det ingen mat. Hmm tror han ja. Japp så fick jag i mig lite låt den rätta komma in idag med efter lunchen. Jag får läsa på dagen så att jag kan sova lite bättre. Ja nu sover jag inte bättre för de ändå så men men.

Japp dags för mig att säga Tjingeling! :D :P :D

Inga kommentarer: