fredag 4 december 2009

Fredag 4/12-2009 20:01

DAG: Jaha dag igen då ja, men vi börjar med natten som vanligt. Somnade som vanligt sent igår efter träningen, sov sedan rätt bra fram till elva tiden, låg nog till fyra fem innan jag somnade igår. Tog mig upp och fick i mig frukosten, sedan nästan rätt på detta så drog jag ner till tvätten och fick in den. Upp men lyssnad inte på musik som jag brukar för jag laddade mp3 an utan pillade lite mer med mobilen. Men ringde till musikbörsen och fick bekräftat det jag trodde om ljudkortet så det är lugnt med det. Sedan till ett tiden så jag var nere och hängde upp tvätten så drog jag till ica för att handla lite. Fick tag i VV innan dess för det rann inte ner i tvätt behållaren. Pulvret stannade kvar där in och inte så mycket blev tvättat idag i den maskinen. Men lite hoppas jag att det blev ändå, lite tvättmedel rann nog ner så det gick nog ändå. Så sedan på vägen hem så kollade jag till tvätten och packade sedan upp varorna. Var bara ägg och bacon idag men så måste jag leva snålt med har bara 500 kvar att leva på nu. Men det skall nog gå det med jul och nyår kommer ju så jag kan nog snåla till det ändå. Men jag måste spara 1500 tills nästa månad annars kommer det inte räcka till när jag skall köpa grejorna. Så sedan vid kvar i fyra tiden så drog jag ner och fick upp tvätten och så var det dags för middag. Hade idag kotletter med klyftpotatis och pepparsås, det är bland det godaste jag vet den kombinationen. Så fick med mig en påse med supersalta med idag från ica, bra när jag har dåligt med stålar med, men den kostade bara 5,80. Lite gott får man väl ha ändå. Så kollade igen på sagan om ringen idag var det sista delen. Men jag hann inte se klart idag den är över fyra timmar lång så. Så får vi se om jag får med lite terminat imonn då, jo på tal om teven ja. Tänkte att jag skulle ringt till comhem idag men väntar med det ett tag tror jag. Tänkte ju byta ut mitt abonnemang till annat men det får nog dröja lite ändå tills nästa vecka tror jag. Det blir inte mer än 50 mer i månaden men det kan nog dröja lite till. Så får vi se om boxen gör som det skall, har inte gjort det sista gången jag spelade in. Missade då mythbusters varför vet jag ej men kommer det in imonn så skall den nog fungera ändå hoppas jag. Mesta delen av dagen så har jag pillat med mobilen. Men jag vet inte var spellistorna tar vägen från spotify hittar dem inte någonstans. Nån stans lägger de sig men jag kan inte fatta var, och så länge det är i minnet så att de inte lägger sig i hårddisken. För där är det bara 215 MB men har då två minnen till på 8 GB var men hittar dem inte där heller. Och jag hittar inte ett sätt att se var de ligger eller byta ställe på dem om de hamnar fel. Men pillar jag med det så skall jag få kontroll på det tillslut. Laddade ett spel med och var det tog vägen vet jag inte heller, de lägger sig var de vill verkar det som. Men jag skall nog komma på det med hur det fungerar. Mycket att pilla med, jo jag la in fel datum i mobilen med så när jag väl kom på det så försvann ett program för tiden hade gått ut. Bara då för att jag la in fel datum så, jag satte in den 10-4 inte den 12-4 varför vet jag ej men så blev det och det programmet tog slut efter 15 dar. Så slapp jag det iallafall. Men jag kollade upp det på internet och det går på en 150 plus 400 om jag vill ha dem igen. Har inte stålar ändå så det får va. Sparar musiken tills dess att jag har bytt dator annars så försvinner väl den med när jag byter. Har fått 25 låtar så får se vad jag laddar ner för något då. Det är väl två album och lite till det. Men inte innan jag fått ny dator ändå så.

TRÄNING: Kände av lite i ryggen idag, då var det diskbråcken som kändes. Kan nog vara att jag höll emot lite väl mycket igår på magövningarna. Gör jag det då känner jag av det nästa dag. Men annars så gick det rätt bra igår, men jag får se upp till torsdag på armarna.

NOVELL: Japp då är det igen dags att köra på novellerna igen då imonn och sedan igen till söndag. Så får vi se om jag hinner med dem innan jul och nyår. Nu är det inte så länge kvar innan jag skickar in dem, sedan är det romanen som gäller för mig och musik med på måndag och torsdag.

MUSIK: Ja fick tag i en kille på musikbörsen och fick det bekräftat att det går att köra det kort jag ville köpa. Så återstår det bara att få ihop stålarna då, den killen som skulle ha ringt ringde inte så jag skall ta kontakt med en annan. Har väntat nog på honom nu hör han inte av sig så går jag på nästa.

Jaha då var det igen dags att säga Tjingeling! :D :P :D  

Inga kommentarer: