onsdag 25 juni 2008

Onsdag 25/6-2008 20:01

DAG: Japp som vanligt nästan så börjar vi med natten, det är den som kommer mitt före morgonen. Jag lyckades somna bra igår men när klockan slog fem så var det över för min del. Jag låg kvar för jag tänkte det kanske blir lite mer sömn ändå, näe det blev det inte. Så jag stod upp och fick i mig frukosten, kan säga att jag fick i mig två skålar med nötter mellan fruosten och middagen. Det är det jobbiga med att vakna tidigt frukosten håller inte till middagen. Morgonen förflöt i ett tempo som får tiden att krypa likt en stympad skölpadda, alltså jävligt långsamt. Men jag drog i mig nötter så jag lyckades med dem och lite musik hålla ut tills det var dags att betala räkningarna. Fick vänta tills posten kom vid tolv tiden nått sånt. Fick över 2500 så jag drog iväg vid halv ett tiden för att handla lite. Jag fick tag i på andra rundan, ja fick faktiskt gå tre gånger denna gång brukar räcka med två annars, kött för 700 men jag köpte stor pack idag. Jag fyllde hela frysen och jag tror jag fick mer kött än vad jag brukar få men till lägre pris. Tredje rundan jag fick gå var för att jag inte kom ihåg att köpa plast påsar till att stoppa köttet i. Så och när jag kom hem från tredje rundan så hade jag glömt att köpa ägg, jag kunde inte heller köpa krossadtomat det fanns inte. Så jag får dra en runda imonn innan träningen, måste ha omelett till lunch. Så mer då? Jo jag lät ett företag ta hand om min pension (stavas det så?) jag har konstaterat att de första månaden gick med 4000 plus men nu har det tappat 2000 skall kolla upp det nästa månad om det tappar mer. Då skall jag byta stil till lite lugnare har just nu aggressiv, problemet med det är att de inte byter så ofta som de skulle. Så även om de vinner på en månad så tappar det sedan ett par månader senare. Om dom blåser min pensionpengar så får jag inte nån pension alls, det håller inte jag vill gärna ha nått att leva på när det kommer till det. Så nästa månad skall jag kolla upp om det då gått ner skall jag byta. Det är bättre att det långsamt stadigt går upp än att tjäna mycket, eftersom de inte byter fonder i tid. Då finns risk att jag när jag blir pensinerad inte har nått alls kvar. Detta får inte hända, skall kolla upp det noga nästa månad. Kan säga att det är solidar som håller i det, års avgiften är bara 350 spänn men det är inget att ha om man tillslut inte har nått alls kvar. Ni får hålla tummarna att jag vinner i kväll, en hundratrettiofemmilijonertrehundratrettifemtusenelva spänn skulle inte sitta illa, möjligt vis hundratrettifemtusentolv är okey som alternativ till vinst. Skölle sitta gött på det hela taget. Ni håller väl tummarna va? Gött skött... :D

TRÄNING: Japp inte mer träning idag inte men imonn så kör jag på igen. Känns fortfarande bra men det känns inte som jag kan höja på bensparken än, men det kan vara att jag har ont i benet när jag kör första settet. Men det är tungt, sedan är det som vanligt axlarna som är tröga. Men det skall nog gå att höja där med, lägg sedan till magen jag har kommit upp i 30 rep (förkortat för repitisoner(det stavas inte så va kan inte stava det så ni vet det) det är illa jobbigt att köra så många. Och det känns rejält i magen, tanken då att köra 35 vet inte det men det skall nog gå det med, om jag tar i. Varför jag pratar om detta nu är att jag kör nu 7 veckan brukar byta upp tyngen var 8:e vecka. Så det än nära att gå upp nu, men vi får se hur det känns nästa vecka. Annars så kommer det gå att höja upp tror jag.

NOVELL: Japp ett långt uppehåll med denna punkt för ett tag nu. Skall se om jag kan köra på den nya novellen till fredag men tror inte det bir nått med det men vi får se. Annars är det lördag och kanske söndag.

Ops lite långt idag det brukar bli illa långt eller illa kort när jag inte sover på natten idag blev det långt igen. Näe säger HEJ! Men håll tummarna så kommer vinsten nog tror in inte det, ja jag vet näe!:D :P :D

Inga kommentarer: